طرز تهیه جامبو شلز

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه جامبو شلز آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پاستاها انواع مختلف و شکلهای گوناگونی دارند و یکی از انواع آنها که خیلی خوشمزه و لذیذ و با ظاهری شیک است نوعی پاستا صدفی به نام جامبو شلز است. جامبو شلز یک غذای پر طرفدار فرنگی بسیار شیک و خوش مزه می باشد که از ارزش غذایی بالایی بر خوردار بوده و سرشار از موادی همچون فیبر پروتئین است.

کاربرد اصلی این غذا بدلیل شیک بودن بیشتر در جشن هایی مانند جشن تولد بوده و اغلب به عنوان عصرانه صرف می شود. داخل این نوع پاستا را می توان با مواد مختلفی مانند مرغ ریش شده و پنیر ، گوشت چرخ کرده و پنیر ، کالباس و سوسیس و یا با موادی مانند سالاد الویه و یا … پرکرد.طرز تهیه جامبو شلز

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده  ۵۰۰ گرم
پاستای جامبو شلز ۱ بسته
ففل دلمه ای ۲ عدد
پنیر پراتو رنده شده ۱۰۰ گرم
قارچ خرد شده ۲۰۰ گرم
سیر کوبیده شده ۲ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
 فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به میزان لازم
 روغن مایع سرخ کردنی  به میزان لازم
آویشن به میزان لازم

طرز تهیه جامبو شلز

طرز تهیه جامبو شلز : 

 برای تهیه سالاد ماکارونی با جامبو شلز ابتدا یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت بگذارید. وقتی آب به جوش آمد، نمک، فلفل و روغن را به همراه پاستا در آب بریزید. مطابق با دستور العمل روی جعبه پاستا آن را آماده کنید. معمولا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای پخته شدن پاستا کافی است. وقتی پاستا نرم شد، آن را آبکشی کنید و در کناری قرار دهید.

خواندن
طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی ساده و رولت مرغ لذیذ و مجلسی

یک تابه بیاورید، روغن سرخ کردنی را داخل آن بریزید و آن را داغ کنید، سپس پیاز ها را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا پیاز ها نرم شوند، بعد از نرم شدن پیاز ها فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید وقتی نرم شدند قارچ های ریز شده را اضافه کنید وقتی آب مواد تمام شد نوبت به اضافه کردن گوشت می رسد، گوشت را اضافه کنید و آن را تفت دهید.

بعد از اضافه کردن گوشت، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و دوباره به تفت دادن مواد ادامه دهید، سپس فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و آویشن را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب آن کاملا بخار شود.

اول از همه باید فر را به مدت ۱۰ دقیقه روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید، حالا پاستاهایی را که آبکش کرده بودید را با موادی که درون تابه تفت داده بودید کاملا پر کنید، بر روی آن ها پنیر براتو را بریزید و جامبو شلز را درون ظرف نسوز فر قرار بدهید و آن ها را به مدت زمان ۲۰ دقیقه و با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد داخل طبقه وسطی فر بگذارید تا پنیر براتو به طور کامل آب شود.

مواد گوشتی را آماده کنید و پاستاها را از مواد پر کنید سپس جامبو شلز را بیرون بیاورید و به صورت دلخواه تزئین کنید. غذای خوشمزه شما آماده شده و آماده ی نوش جان کردن است.