طرز تهیه خورش بامیه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه خورش بامیه فوق العاده خوشمزه و مجلسی جنوبی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

خورشت بامیه یکی از غذاهای خوشمزه جنوبی است. بامیه در تابستان به بازار می‌آید و از جمله سبزیجاتی است که بیشتر در جنوب کشور کشت شده و استفاده می‌شود؛ با این حال، از آنجا که بامیه بسیار خوشمزه است، اهالی بیشتر استان‌ها خورشت آن را تهیه و نوش جان می‌کنند. با توجه به اینکه بامیه طبع سردی دارد، برای فصل تابستان بسیار مناسب به نظر می‌رسد. این خورش خوشمزه با دستورهای متنوعی تهیه می شود  به سلیقه خود می توانیم آنرا با گوشت قرمز، گوشت مرغ و یا حتی به صورت وگان تهیه کنیم. در ادامه با آموزش کامل این خورشت همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش بامیه

مواد لازم 

  • بامیه خورشتی ۵۰۰ گرم
  • گوشت گوسفند ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم شده به مقدار لازم
  • روغن و نمک و فلفل و ادویه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بامیه

در اولین مرحله از طرز تهیه خورش بامیه ، در ابتدا باید پیاز را پوست کنده و بشویید و سپس پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. در یک قابلمه با اندازه مناسب کمی روغن مایع ریخته و روی حرارت بگذارید. پیاز‌های نگینی ریز شده را به قابلمه اضافه کرده و با روغن تفت دهید.

بعد از اینکه پیاز سبک و شفاف شد، گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کرده و همراه پیاز و روغن کمی تفت دهید. بعد از مدتی که گوشت را نیز تفت دادید، تمام ادویه‌ها به جز نمک را نیز به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید. در این مرحله نباید نمک را به گوشت اضافه کنید زیرا موجب سفت شدن گوشت می‌شود.

خواندن
طرز تهیه خورش ریواس خوشمزه و مجلسی

ادویه‌ها، پیاز و گوشت را برای مدت زمان ده دقیقه تفت دهید و سپس به قابلمه مقداری آب جوش اضافه کنید‌. میزان آب جوش باید به مقداری باشد که روی گوشت‌ها را بگیرد. سپس اجازه دهید با حرارت ملایم به آرامی و کاملا پخته شوند.

هنگامی که گوشت در حال پختن است، بامیه‌ها را در یک تابه جدا رو مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید.پس از اینکه گوشت‌ها کاملا پخته شدند، در یک ظرف جدا کمی رب گوجه تفت دهید و به قابلمه گوشت اضافه کنید.

بعد از اینکه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کردید، بامیه‌ های تفت داده شده را نیز به قابلمه اضافه کرده و برای مدت زمان سی تا چهل دقیقه اجازه دهید که بپزند. اگر آب خورش بامیه کم بود در این مرحله از طرز تهیه خورش بامیه می‌توانید با احتیاط به آن آب جوش اضافه کنید.

بعد از گذشت این مدت زمان و به روغن افتادن خورش بامیه سپس آبلیمو، زعفران دم کرده و نمک را با احتیاط و به میزان کافی به خورش بامیه خود اضافه کنید. اجازه دهید برای مدت زمان پانزده دقیقه دیگر نیز خورش شما بپزد و مواد طعم همدیگر را به خوبی بگیرند. خورش بامیه با گوشت شما آماده است.نوش جان.

به این مقاله امتیاز دهید