طرز تهیه سجوق

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سجوق آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سجوق شیرینی بسیار خوشمزه و خشک می باشد که طرز تهیه اصولی آن زمان زیادی را نمی گیرد و مانند دیگر شیرینی ها طرز تهیه سخت و زمان زیادی را نمی گیرید. سجوق شیرینی محلی و بسیار خوشمزه ای هست که بیشتر در ترکیه، گرجستان و ایران تولید میشودو از ترکیب نشاسته، شیره انگور که در اصطلاح محلی به آن دوشاب گفته می‌شود و مغز گردو یا بادام و گلاب و هل درست می‌شود. در این بخش طرز تهیه سجوق که یک شیرینی محلی و مقوی است را آماده کرده ایم، امیدواریم از آن لذت ببرید.طرز تهیه سجوق

سجوق

مواد لازم

  • نشاسته : نصف پیمانه
  • شیره انگور :دو پیمانه
  • گلاب :نصف پیمانه
  • گردو یا بادام : به تعداد لازم

طرز تهیه سجوق

طرز تهیه برای تهیه سجوق

نشاسته و شیره انگور و گلاب را با هم مخلوط و خمیری یکدست درست کنید. خمیر را مفصل ورز دهید. سپس وسط آن بادام یا گردو قرار دهید و آن را به صورت رول در آورید. آن را قطعه و با پودر نارگیل تزیین کنید.

اگر سجوق را با می خواهید با شکر درست کنید به روش زیر عمل کنید.

نشاسته را با آب مخلوط کرده و از صافی رد کنید و در یک قابلمه کمی گرم کنید ، سپس شکر و گلاب را اضافه کنید تا به مرحله ی خمیر شدن برسد.

در مرحله ی آخر که کمی مواد سفت شد کره را اضافه کرده و چند دقیقه ای صبر کنید تا مواد کمی خنک شود . سپس کف یک سینی به میزان دلخواه پودر نارگیل پاشیده خمیر را با وردنه صاف کنید و لای آن گردو گذاشته از یک سمت گردوها را مثل رول بپیچید و بعد از چند ساعت به اندازه های دلخواه برش بزنید.

خواندن
طرز تهیه بستنی وانیلی ساده خوشمزه و خانگی به 2 روش