طرز تهیه سرکه سیب

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سرکه سیب خانگی و طبیعی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سرکه از جمله چاشنی های خوش طعم و اسیدی است و برای کسانی که طرفدار طعم ترش هستند بسیار عالی است. یکی از انواع مفید سرکه، سرکه سیب است که خواص درمانی بی شماری دارد و طعم خوب و خاص آن برای تهیه انواع سالاد و ترشی نیز می تواند کاربرد داشته باشد.  برای مشاهده آموزش طرز تهیه سرکه سیب خانگی و با کیفیت در منزل در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سرکه سیب

مواد لازم

  • سیب ۳ کیلوگرم
  • شکر ۳ قاشق غذاخوری
  • آب تصفیه شده به مقدار لازم (آب جوشیده سرد)

طرز تهیه سرکه سیب

برا تهیه سرکه سیب خانگی ابتدا سیب ها را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب ها کاملا خشک شوند. در ادامه سیب ها را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس هسته و ساقه آن را جدا می کنیم.

حالا هر قسمت از سیب را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه یک ظرف شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با دستمال خشک کرده و استریل می کنیم. در ادامه درون ظرف را برای تخمیر سرکه ، شکر می ریزیم.

در این مرحله سیب ها را درون ظرف روی شکر قرار می دهیم. در ادامه آب را تا اندازه ای که روی سیب ها را بگیرد اضافه می کنیم. توجه داشته باشید کمی از ظرف باید خالی بماند. در ادامه روی ظرف را با یک پارچه تمیز پوشانیم.

خواندن
قیمت انواع گوشت قرمز و سفید در سایت ایمالز

حالا دور پارچه نخی را با کش فیکس می کنیم تا گازی که حاصل از تخمیر سرکه است از شیشه خارج شود. در ادامه شیشه را در مکانی تاریک و گرم به مدت ۷ روز قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت این مرحله پارچه روی شیشه را بر می داریم.

در این مرحله برای آن که سیب ها روی آب نمانند تا کپک بزند یک درب پلاستیکی درون شیشه روی سیب ها قرار می دهیم، سپس یک جسم سنگین روی آن قرار می دهیم تا به سیب ها فشار وارد کند و پایین بروند.

حالا مجددا روی شیشه را با پارچه نخی می پوشانیم، سپس با کش پارچه را فیکس می کنیم و به مدت ۲۰ روز درون مکانی تاریک و گرم قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت این زمان پارچه روی سرکه را بر می داریم.

توجه داشته باشید سفیدی های روی سرکه کپک نیست در صورتی که موادی به رنگ سبز یا سیاه روی سرکه وجود داشت به این منظور است که سرکه کپک زده است. در ادامه آبکش را روی یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

در نهایت سرکه سیب را درون آبکش یا صافی می ریزیم تا سرکه صاف و یکدست شود. در ادامه سرکه را درون بطری می ریزیم و می توانیم به مدت ۳ هفته تا ۶ ماه در جای تاریک و خنک نگهداری کنیم. نوش جان.

طرز تهیه سرکه سیب

نکته :

  • ظرف سرکه را حتما از جنس شیشه انتخاب کنید چون اسید موجود در سرکه بافت ظروف پلاستیکی را خراب می کند و مواد شیمیایی آزاد شده در آن برای سلامت بدن مضر است.
  • اگر می خواهید سرکه سیب زودتر برسد دو قاشق غذاخوری از سرکه سیب قبلی داخل ظرف بریزد تا عمل تخمیر را سرعت ببخشد.

  • برای تهیه سرکه سیب اگر از ترکیب سیب سبز و قرمز استفاده کنید سرکه خوشرنگ تری خواهید داشت.
خواندن
3 ماده غذایی فوق العاده برای لاغری