طرز تهیه شیر نارگیل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیر نارگیل خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این شیر مقوی بیشتر آشنا شوید.

شیر نارگیل از جمله نوشیدنی‌های حاوی آهن، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، ویتامین B6 چند ویتامین و مواد معدنی دیگر است. این شیر جایگزین بسیار مناسبی برای شیرهای لبنی است. همچنین شیر نارگیل برای گیاه خوران و افرادی که به لاکتوز موجود در شیر حساس هستند نیز بسیار مناسب است. نوشیدن این ماده می‌تواند به سلامت بدن کمک زیادی کند. در واقع باید شیر نارگیل را یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های طبیعی دنیا به حساب آوریم. شما می توانید برای تهیه شیر نارگیل از پودر نارگیل یا نارگیل تازه استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه شیر نارگیل خانگی غلیظ با پودر نارگیل بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه شیر نارگیل

مواد لازم

  • پودر نارگیل ۲ پیمانه
  • آب جوش ۴ پیمانه

طرز تهیه

پودر نارگیل مرغوب و تازه را داخل مخلوط کن بریزید سپس آب جوش را به پودر نارگیل اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ الی ۷ دقیقه در همین حالت بماند تا دانه پودر نارگیل نرم شود.

مخلوط کن را روشن کنید و اجازه دهید به مدت ۳ دقیقه مواد را خوب میکس کنید پودر نارگیل باید همچنان در مخلوط کن دیده شود.

یک پارچه نخی ساده را داخل یک کاسه قرار دهید و مواد بدست آمده را داخل پارچه بریزید و اجازه دهید تا شیر نارگیل از پودر آن جدا شود و آن را کمی فشار دهید تا آب پودر نارگیل کاملا خارج شود به همین راحتی شیر نارگیل شما حاضر است. نوش جان.

خواندن
طرز تهیه چای لاته خوش طعم و خانگی

طرز تهیه با میوه نارگیل

اگر میوه نارگیل را در اختیار دارید، ابتدا آن‌ها را با چکش خرد کنید. اگر هم تکه‌های نارگیل را به صورت آماده خریداری کرده‌اید، باید آن‌ها را به تکه‌های ریزتر خرد کنید.

در این مرحله، تکه‌های نارگیل ریز شده را همراه با دو یا سه لیوان آب درون مخلوط‌ کن بریزید (اگر می‌خواهید شیر نارگیل شما غلظت بیشتری داشته باشد میزان آب را کم‌ کنید) و دستگاه را روشن کنید. به مدت دو دقیقه مواد درون مخلوط‌کن هم زده شود. اجازه دهید تمام مواد یک‌دست مخلوط شوند.

مواد ترکیب شده را درون یک کیسه پارچه‌ای تمیز بریزید. کیسه را روی یک کاسه متوسط بگیرید و با دو دست مواد را فشار دهید. این کار را تا زمانی که تمام آب مواد خارج شود ادامه دهید. پس از آن که شیر را از صافی عبور دادید، شیر نارگیل شما آماده نوشیدن می‌شود. نوش جان کنید.

نکته: برای شیرینی شیر نارگیل می‌توانید از موادی مانند خرما یا عسل استفده کنید. خرما علاوه بر شیرین کنندگی، کمی غلظت شیر را هم بیشتر می‌کند.

طرز تهیه شیر نارگیل