قهوه ۶۰ – ۴۰ چیست؟

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ درباره اینکه قهوه ۶۰ – ۴۰ چیست؟ خواهیم گفت. برای آشنایی با این اصطلاح در تهیه قهوه در ادامه همراه ما باشید.

قهوه میکس ۶۰ – ۴۰ (عربیکا و روبوستا) اصطلاحی است که به ترکیب کردن قهوه ها با یکدیگر گفته می شود. اصطلاح قهوه میکس که با نام ترکیب کردن قهوه ها و یا میکس کردن قهوه ها با یکدیگر که با نام blend کردن نیز میشناسیم.

دانه های قهوه را می توان طبق سلیقه خود با هم ترکیب نمود و از طعم دلخواه لذت برد. البته انجام این کار کمی پیچیدگی دارد و هرکسی نمی تواند آن را انجام دهد. ترکیب کردن قهوه باعث به وجود آمدن عطر و طعم متفاوتی می شود که باعث لذت بردن از نوشیدن قهوه میگردد.

قهوه ۶۰ – ۴۰ چیست؟
قهوه ۶۰ – ۴۰ چیست؟

کمپانی‌های مختلف قهوه ترکیب‌های مختلفی را از این دو نوع قهوه ارائه می‌دهند. مثلا ۱۰۰ درصد عربیکا، ۹۰ درصد عربیکا با ۱۰ درصد روبوستا، ۸۰ درصد عربیکا با ۲۰ درصد روبوستا، ۷۰ درصد عربیکا با ۳۰درصد روبوستا، ۶۰ درصد عربیکا با ۴۰ درصد روبوستا. در این ترکیبات هر چه سهم روبوستا بیشتر می‌شود قهوه از طعم میوه‌ای خارج شده و به سمت تلخ و تلخ‌تر متمایل می‌شود.

در کل باید بدانید که هر چه درصد عربیکا بالاتر برود طعم قهوه شما ملایم تر، با تلخی کمتر و با کافئین کمتر می باشد. پس طبق ذائقه خود می توانید مقدار درصد میکس عربیکا و روبوستا را انتخاب کنید.

خواندن
قهوه چیست و معرفی ابزار دم آوری قهوه
قهوه ۶۰ – ۴۰ چیست؟
قهوه ۶۰ – ۴۰ چیست؟

قهوه میکس ۶۰-۴۰ (۶۰% عربیکا و ۴۰% روبوستا) جهت دم آوری قهوه در کافی شاپ و منزل و یا حتی محل کار بسیار عالی می باشد. برای شروع دم آوری کافیست مقداری از این قهوه مــــیکس را آسیاب کنید و آن را داخل قهوه ساز دستی بریزید و یا حتی با دستگاه اسپرسو عصاره گیری کنید. این میکس قهوه دارای عطر و طعم متفاوت و منحصر به فردی می باشد.

این قهوه یک عطر و طعم خاص و کاملا متفاوت نسبت به دیگر قهوه ها دارد و یک میکس کاملا بالانس و خوش عطر و طعم است که مناسب باریستاهایی است که فوم غلیظی برای لاته آرت نیاز دارند. در اصل این میکس عالی برای لاته آرت میباشد. به طور کلی این نوشیدنی گرم دارای خواص زیادی است از جمله اینکه مقدار بالایی آنتی اکسیدان دارد که خطر مبتلا شدن به سرطان را به شدت کاهش می دهد. همچنین قهوه خطر مبتلا شدن به آلزایمر و پارکینسون را نیز کاهش می دهد.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: