طرز تهیه موهیتو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه موهیتو ، نوشیدنی پرطرفدار تابستانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

موهیتو یکی از نوشیدنی های جذاب فصل تابستون می باشد که ریشه کوبایی دارد. موهیتو به نشانه طراوات در خانواده کوکتل ها شهرت دارد. موادی که در موهیتو استفاده شده در رفع عطش و تشنگی بسیار مفید است. موهیتو در سراسر دنیا از محبوبت خاصی برخودار است یکی از اشخاصی که جذب موهیتو شد ارنست همینگوی است.

در مورد پیدایش موهیتو اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی وجود مزارع نیشکر و نعنا در کوبا عاملی شده است که می گویند موهیتو از کوبا کشف شده است. شما می توانید موهیتو را جایگزین نوشیدنی غیر سالم نوشابه کنید و برای مهمونی و دورهمی کنار غذاهاتون درست کنید. تهیه موهیتو به چند روش است که ما امروز روش اصلی تهیه موهیتو لیمو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

طرز تهیه موهیتو

مواد لازم برای یک نفر

  • ۱۰ برگ نعناع تازه
  • ۲ عدد لیموترش
  • یک قشق غذاخوری شکر
  • آب گازدار یا اسپرایت به میزان لازم
  • یخ به میزان لازم
  • یک‌سوم پیمانه آب

طرز تهیه موهیتو

طرز تهیه

ابتدا لیمو ترش ها را از وسط برش می زنیم، سپس آب شان را با فشار دست می گیریم و پس از صاف کردن داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم. در ادامه شکر و پوست لیمو را اضافه می کنیم.

توجه داشته باشید برای پوست لیمو ترش رنده شده فقط باید از قسمت سبز پوست لیمو ترش استفاده کنیم. در ادامه برگ های نعنا را از شاخه جدا می کنیم و پس از شستشو و خشک کردن به مخلوط کن اضافه می کنیم.

خواندن
قهوه ۶۰ – ۴۰ چیست؟ ( قهوه میکس عربیکا و روبوستا)

مقدار نعنا در موهیتو سلیقه ای می باشد و به همین دلیل می توانید مقدار نعنا را نسبت به ذائقه خود کم یا زیاد کنید. در ادامه یخ های قالبی را به مخلوط کن اضافه می کنیم و در آخر آب گازدار را به دیگر مواد اضافه می کنیم.

اگر آب گازدار در دسترس نداشتیم می توانیم به جای آن از آب خنک معمولی استفاده کنیم. حالا مواد را میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در پایان موهیتو اماده شده را در ۲ لیوان بزرگ می ریزیم و با نعنا تزیین کرده و سرو می کنیم.