طرز تهیه لواشک آلو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه لواشک آلو خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

لواشک آلو یکی از خوشمزه ترین تنقلات و لواشک ها می باشد. اما مطمئناً لواشک آلو بهداشتی و سالم را نمی توان از همه جا تهیه نمود. در خیلی از موارد اعتماد به سلامت لواشک کار غیر ممکنی می شود. بنابراین می توان به راحتی لواشک آلو را در منزل تهیه نمود و با خیالی آسوده از سلامت لواشک، آن را میل کرد. این خوراکی خوشمزه را می توان به صورت ترکیبی با میوه های دیگر مثل سیب، زردآلو و … نیز درست کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لواشک آلو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه لواشک آلو

مواد لازم

  • آلو قرمز ۲ کیلوگرم
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • نمک ۲ ق چای خوری
  • شکر در صورت ترش بودن آلو ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه

ابتدا آلو ها را خوب بشوربد سپس هسته آن را با کمک ابزار هسته گیر خارج کنید و از وسط به دو نیم کنید. آلو ها را به همراه آب داخل یک قابلمه بریزید و اجازه دهید خوب آلو ها پخته و نرم شوند نیازی به آب بیشتری نیست.

آلو را هم بزنید تا نرم شود هر از چند گاهی آلو را با قاشق جابجا کنید تا آلوهای سطح قابلمه نیز پخته و نرم شوند. اجازه دهید تا آلوها کاملا پخته و له شوند به طوری که وقتی با قاشق فشار دهید پوست و گوشت میوه به راحتی جدا شود.

خواندن
طرز تهیه لواشک آلبالو خوشمزه و خانگی

در انتهای پخت نمک و اگر آلوها خیلی ترش بود شکر را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید سپس با گوشتکوب برقی یا مخلوط کن مواد را میکس کنید اگر هیچکدام را در اختیار نداشتید یک صافی را روی یک کاسه بزرگ قرار دهید و مواد را خوب صاف کنید با پشت قاشق مواد را خوب فشار دهید.

برای خشک کردن لواشک سینی مورد نظر را انتخاب کنید و کف آن سلفون یا نایلون قرار دهید سپس روی آن را با کمی روغن چرب کنید سپس مایه لواشک را داخل سینی بریزید و به صورت یکنواخت پخش کنید دقت کنید هر چقدر مایه لواشک را ضخیم تر بریزید دیرتر خشک می شود و برعکس، سپس سینی را در مقابل آفتاب مستقیم قرار دهید تا لواشک خشک شود.

برای اینکه زمان کمتری برای تهیه لواشک صرف کنید بهتر است از فر استفاده کنید برای این منظور مواد را داخل سینی ریخته و در فر با دمای ۱۲۰ الی ۱۳۰ در بالاترین طبقه فر قرار دهید تا خشک شود بستگی به ضخامت لواشک شما ممکن است ۲ الی ۳ ساعت طول بکشد. نوش جان.

طرز تهیه لواشک آلو

به این مقاله امتیاز دهید