طرز تهیه لواشک زردآلو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه لواشک زردآلو خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

لواشک زرد آلو یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین لواشک ها است. شما می توانید این لواشک را در آفتاب و یا در فر تهیه کنید. زردآلو یکی از میوه های بهاری و تابستانی می باشد که طعم فوق العاده ای دارد و بنا به ذائقه خود می توانید آن را با میوه های دیگر میکس و یا می توانید ترش یا شیرین تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه ی لواشک زردآلو بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه لواشک زردآلو

مواد لازم

  • زرد آلو ۲ کیلوگرم
  • آب ۲ پیمانه
  • نمک ۱ ق چای خوری ( اختیاری)
  • شکر ۲ ق چای خوری ( اختیاری)
  • آبلیموترش ۱ ق چای خوری ( اختیاری)

طرز تهیه لواشک زردآلو

برای تهیه ی لواشک زردآلو ابتدا چوب و برگ ها و خرابی های زردآلو را جدا کنید و بعد آن ها را تمیز بشویید. پس از اینکه آب اضافی آن ها خارج شد می توانید زردآلوها را نصف کنید و هسته ی آن را جدا کنید و سپس داخل قابلمه ای بریزید و روی آن آب بریزید تا حدی که تا نصفه ی زردآلوها آب باشد سپس روی گاز قرار بدهید.

در ادامه روی حرارت قرار دهید تا گوشت زردآلو نرم شود دقت کنید باید آب اضافی کاملا کشیده شود و مواد غلیظ شود. سپس از روی حرارت برداشته و کمی صبر کنید تا خنک شود. حالا با کمک مبکسر مواد را خوب مخلوط کنید. می توانید از مخلوط کن یا گوشتکوب برقی استفاده کنید.

خواندن
طرز تهیه لواشک سیب خانگی و خوشمزه

متناسب با ذائقه‌ی خودتان می‌توانید کمی شکر و یا چاشنی‌هایی مانند آبلیمو و نمک و… برای ترش شدن و یا شیرین تر شدن لواشک زردآلو استفاده کنید.

در این مرحله باید داخل سینی مورد نظر نایلون یا سلفون پهن کنید و مواد لواشک را روی آن ریخته و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود و این بستگی به شدت آفتاب و ضخامت لواشک چند روز طول می کشد.

برای خشک کردن در فر نیز باید داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته و مواد لواشک زردآلو را داخل آن بریزید و روی حرارت خیلی کم دستگاه خود قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود و بعد ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خشک شود. نوش جان

طرز تهیه لواشک زردآلو

به این مقاله امتیاز دهید