طرز تهیه لواشک گوجه سبز

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه لواشک گوجه سبز خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

گوجه سبز یکی از میوه های تابستانی است که مزه فوق العاده ای دارد. چنانچه یکی از طرفداران لواشک های ترش مزه هستید لواشک گوجه سبز یکی از ترش ترین و خوشمزه ترین انواع لواشک هاست که می توانید خودتان در منزل آن را خیلی راحت و در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه گوجه سبز با ما همراه باشید.

طرز تهیه لواشک گوجه سبز

مواد لازم برای تهیه لواشک گوجه سبز

  • گوجه سبز یا آلوچه: ۲ کیلوگرم
  • آب: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه لواشک گوجه سبز ابتدا باید گوجه‌ سبزها را شسته و داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و مقداری آب روی میوه‌ها بریزید. آب باید به قدری باشد که کامل روی گوجه سبزها را بپوشاند.

به مقدار کم نمک و در صورت تمایل کمی شکر به گوجه‌ سبزها اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. در ظرف را کامل نبندید زیرا سر می‌رود.

آن‌ها را با یک کف‌ گیر هم بزنید تا هم ته نگیرد و هم بهتر له شود. وقتی گوجه‌ سبزها پخته شدند و مایع به غلظت رسید، شعله را خاموش کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند سپس از صافی عبور دهید.

در این مرحله، هسته گوجه‌ سبز ها جدا می‌شود و فقط عصاره میوه از صافی می‌گذرد. این کار را تا زمانی‌ که تفاله خیلی کمی باقی بماند، ادامه دهید.

خواندن
طرز تهیه لواشک آلبالو خوشمزه و خانگی

مایع به‌ دست‌آمده پس از هم‌ زدن، باید به اندازه ماست زده‌ شده غلیظ باشد. داخل یک سینی را با روغن مایع به خوبی چرب کنید یا با پلاستیک بپوشانید.

سپس مایع لواشک را بهم بزنید تا یکدست شود و بعد داخل سینی بریزید طوری‌که ضخامت آن کمتر از هشت میلیمتر شود. (اگر لواشک بیش‌ از حد ضخیم شده و یا یکدست نشده باشد، کپک می‌زند)

سینی‌ ها را در جایی‌ که در معرض آفتاب باشد و به دور از رطوبت قرار دهید تا لواشک گوجه سبز خشک شود. بعد از حدود ۲ تا ۳ روز لواشک گوجه سبز شما آماده مصرف است. می‌ توانید لواشک‌ ها را لایه‌ به‌ لایه داخل نایلون قرار داده و در یخچال نگه‌ داری کنید.

طرز تهیه لواشک گوجه سبز

به این مقاله امتیاز دهید