طرز تهیه لواشک آلبالو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه لواشک آلبالو خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

لواشک آلبالو ، یکی خوراکی های پر طرفدار است که تهیه آن بسیار آسان است و به راحتی می توانید لواشک آلبالو ترش و خوش رنگ را در منزلتان تهیه کنید. میزان ترشی و شوری لواشک اختیاری و قابل تغییر است. لواشک را می توانید مقابل آفتاب و یا در فر و یا سولاردم خود تهیه کنید. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه لواشک آلبالو همراه ما باشید.

طرز تهیه لواشک آلبالو

مواد لازم برای تهیه لواشک آلبالو

  • آلبالو ۱ کیلوگرم
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه لواشک آلبالو ابتدا آلبالو‌ها را بشویید و داخل قابلمه ریخته و همانطور که خیس هستند، روی آن‌ها نمک بپاشید. آلبالوهای نمک‌پاشی‌شده را روی شعله بگذارید تا پخته شوند. (شما می‌توانید هسته‌ها را نیز ابتدا جدا کرده و بعد با کمی آب روی گاز قرار دهید.)

سپس اجازه دهید روی شعله ملایم گاز جوش بیاید. در این مرحله شعله گاز را کمتر کنید و با پشت قاشق میوه‌ها را خوب له کنید. این کار را به صورت مداوم انجام دهید تا پوست و مغز میوه از هم جدا شوند.

وقتی آلبالوها پخته شدند، شعله را خاموش کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند. آلبالوها را فشار داده و از صافی رد کنید. البته می‌توانید تفاله‌های آن را هم داخل غذاساز ریخته و در آخر با عصاره آلبالو مخلوط کنید‌.

خواندن
طرز تهیه لواشک آلو خانگی و خوشمزه

اگر فکر می‌کنید مایه جا نیفتاده است بار دیگر آن را روی گاز قرار داده ؛ شعله گاز را زیاد کنید و به میزان لازم نمک روی آن‌ها بپاشید. اجازه دهید مایه لواشک روی شعله گاز غلیظ شود. سپس کمی صبر کنید تا خنک شود.

حالا یک نایلون یا سلفون کف سینی پهن کرده و مایه لواشک آلبالو  را به صورت یک‌نواخت داخل آن بریزید. سینی را جلوی آفتاب بگذارید تا لواشک خشک شود.حدودا ۲ روز طول می‌کشد تا لواشک خشک و آماده خوردن شود.

اگر عجله دارید و دوست دارید زودتر لواشک آلبالو شما حاضر شود آن را داخل سینی قرار داده و برای ۲ دقیقه داخل سولاردم ۹۰۰ وات قرار دهید تا آب اضافی تبخیر شود وقتی از سولاردم استفاده می کنید لواشک را داخل ظرف تفلون مخصوص سولار ریخته و نیازی به سلفون و نایلون نیست و چند بار زمان دهید و برای ۱ ساعت در محیط گذاشته تا کاملا خشک شود.

در آخر وقتی لواشک آلبالو آماده شد می‌توانید آن را به تیکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و برای مدت طولانی در یخچال و یا حتی فریزر نگهداری کنید. نوش جان.

طرز تهیه لواشک آلبالو

به این مقاله امتیاز دهید