طرز تهیه لپه پلو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه لپه پلو آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

لپه پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و راحت برای دوست‌دارن قیمه پلو‌ها است که طرز تهیه آسانی دارد. این غذا اگر همراه با زیره تهیه شود لپه پلو کرمانی می‌شود. شما می‌توانید به دلخواه با گوشت یا گوشت چرخ کرده یا مرغ و یا به صورت گیاهی این پلو خوشمزه را تهیه کنید و به همراه سالاد یا ماست میل کنید. لپه پلو یکی از غذاهای راحت است به شرطی که با گوشت چرخ کرده تهیه شود در اینصورت شما به راحتی در کمترین زمان ممکن می‌توانید این لپه پلو را تهیه کنید. در ادامه لپه پلو با گوشت چرخ کرده و زیره را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه لپه پلو

مواد لازم

  • برنج ۳ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
  • لپه یک پیمانه
  • رب ۲ قاشق غذاخوری
  • کره و زعفران به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، زیره به مقدار لازم

طرز تهیه لپه پلو

لپه را از قبل خیس کنید تا نفخ و بوی بد آن کم شود. برنج را نیز با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. سپس لپه را داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید تا به جوش بیاید. کف روی لپه را بگیرید و اجازه دهید تا لپه پخته و نرم شود.

سپس در داخل یک ظرف پیاز را کمی تفت دهید تا بافت آن سبک و نرم شود. پس از آن گوشت را اضافه کرده و آن را خوب تفت دهید. رب، زردچوبه، فلفل و نمک را نیز اضافه نموده و آن ها را هم بزنید تا رب و ادویه های اضافه شده کاملا به خورد گوشت برود و یکدست گردد.

خواندن
طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی و خوشمزه

لپه پخته شده را آبکش کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید. در ادامه کمی آب جوش بریزید تا رب گوجه فرنگی رنگ باز کند و خوش‌رنگ شود. در انتها کمی نمک اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

سپس قابلمه را به مقدار ۴ تا ۶ پیمانه پر از آب کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل بجوشد. بعد از آن برنج و نمک را که قبلا در آب خیسانده بودید اضافه نمایید وقتی برنج کمی نرم شد قبل از آبکش کردن کمی زیره پودر نشده داخل برنج بریزید و برنج را آبکشی نمایید.

در مرحله بعدی کف قابلمه را مقداری روغن بریزید و سپس سیب زمینی را به صورت حلقه مانند برش زده و در ته قابلمه بچینید.

بعد از آن برنج و مواد گوشتی را به صورت لایه ای بر روی ته دیگ بریزید. در زیر قابلمه یک شعله پخش کن قرار دهید و برای چند دقیقه زیر قابلمه را بلند کرده تا کمی بخارش بلند شود. بعد به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه حرارت زیر قابلمه را کم کرده تا لپه پلو به آرامی دم بکشد. در انتهای پخت روی لپه پلو کمی زعفران و کره ریخته و به همراه سالاد سرو کنید.نوش جان.