طرز تهیه مارمالاد انبه

در این مطلب از مجله اشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مارمالاد انبه خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مارمالاد انبه یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین مرباهایی است که می توانید در خانه تهیه کنید. انبه میوه ای شیرین و آبدار است که برای تهیه مارمالاد بسیار مناسب است. در ادامه یک دستورالعمل ساده و خوشمزه برای تهیه مارمالاد انبه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه مارمالاد انبه
طرز تهیه مارمالاد انبه

مواد لازم

  • انبه رسیده: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۸۰۰ گرم
  • آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری
  • دارچین (اختیاری): ۱ چوب کوچک

طرز تهیه

مرحله اول: انبه ها را شسته، پوست گرفته و هسته آن را جدا کنید. سپس انبه ها را به قطعات کوچک و یکدست خرد کنید.

مرحله دوم: انبه های خرد شده، شکر، آب لیمو ترش و دارچین را در یک قابلمه بزرگ با هم مخلوط کنید. اگر دوست دارید مارمالاد شما عطر و طعم دارچین بیشتری داشته باشد، می توانید مقدار دارچین را کمی بیشتر کنید.

مرحله سوم: قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و به طور مداوم هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط به جوش آید. پس از جوش آمدن حرارت را کم کرده و اجازه دهید مارمالاد به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم پخته شود. در طول پخت، مرتباً مارمالاد را هم بزنید تا ته نگیرد و به خوبی جا بیفتد.

مرحله چهارم: برای اطمینان از اینکه مارمالاد به قوام دلخواه رسیده است، کمی از آن را روی یک بشقاب سرد بریزید. اگر پس از چند دقیقه مارمالاد سفت شد، یعنی آماده است.

مرحله پنجم: در این مرحله شیشه هایی که قرار است مارمالاد را در آن نگهداری کنید، به خوبی بشویید و استریل کنید. برای استریل کردن شیشه ها می توانید آنها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید.

مرحله ششم: مارمالاد داغ را در شیشه های استریل شده بریزید و درب آنها را محکم ببندید. سپس شیشه ها را به مدت ۵ دقیقه وارونه قرار دهید تا هواگیری شوند.

مرحله هفتم: شیشه های مارمالاد را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. مارمالاد انبه خانگی را می توانید تا چند ماه در یخچال نگهداری کنید.

مربای انبه 

طرز تهیه مارمالاد انبه
طرز تهیه مارمالاد انبه

مربای انبه یکی از خوشمزه ترین مرباهایی است که می توانید در خانه درست کنید. طعم شیرین و عطر دلنشین انبه، مربای آن را به یک صبحانه یا عصرانه دلچسب تبدیل می کند. برای تهیه این مربای خوشمزه، به مواد اولیه ساده ای نیاز دارید و با کمی حوصله می توانید آن را در خانه درست کنید.

مواد لازم

  • انبه رسیده: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۸۰۰ گرم
  • آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری
  • دارچین (اختیاری): ۱ چوب کوچک

طرز تهیه

مرحله اول: انبه ها را شسته، پوست گرفته و هسته آن را جدا کنید. سپس انبه ها را به قطعات متوسط و یکدست خرد کنید.

مرحله دوم: شکر، آب لیمو ترش و دارچین را در یک قابلمه بزرگ با هم مخلوط کنید. اگر دوست دارید مربای شما عطر و طعم دارچین بیشتری داشته باشد، می توانید مقدار دارچین را کمی بیشتر کنید.

مرحله سوم: قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و به طور مداوم هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط به جوش آید. پس از جوش آمدن حرارت را کم کرده و انبه ها را اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید شربت غلیظ شود اما زیاد ان را هم نزنید چون میوه ها له می شوند

مرحله چهارم: برای اطمینان از اینکه مربا به قوام دلخواه رسیده است، کمی از آن را روی یک بشقاب سرد بریزید. اگر پس از چند دقیقه مربا سفت شد، یعنی آماده است.

مرحله پنجم: در این مرحله شیشه هایی که قرار است مربا را در آن نگهداری کنید، به خوبی بشویید و استریل کنید. برای استریل کردن شیشه ها می توانید آنها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید.

مرحله ششم: مربای داغ را در شیشه های استریل شده بریزید و درب آنها را محکم ببندید. سپس شیشه ها را به مدت ۵ دقیقه وارونه قرار دهید تا هواگیری شوند.

مرحله هفتم: شیشه های مربا را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. مربای انبه خانگی را می توانید تا چند ماه در یخچال نگهداری کنید.

نکات تکمیلی

  1. اگر دوست دارید مربای شما شیرین تر باشد، می توانید مقدار شکر را کمی بیشتر کنید.
  2. برای تهیه مارمالاد با بافت یکدست تر، می توانید انبه های خرد شده را با مخلوط کن یا غذاساز پوره کنید.
  3. برای طعم دار کردن بیشتر مارمالاد می توانید از ادویه های دیگری مانند هل، زنجبیل یا وانیل استفاده کنید. همچنین می توانید به مارمالاد کمی آب پرتقال یا آب لیمو اضافه کنید تا طعم آن تازه تر شود.
  4. اگر شما هم از ان دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به طعم انبه دارید می توانید دستور تهیه کیک انبه، ترشی انبه، چیزکیک انبه، کرم انبه را در مجله تاپ کوکینگ امتحان کنید.