طرز تهیه پنکیک

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پنکیک ، یک صبحانه ی لذیذ و پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک تابه‌ای یا پنکیک (به انگلیسی: Pancakes) نوعی کیک نازک، تخت و گرد است و از خوش طعم‌ترین صبحانه‌هایی که معمولا همه ما عاشق آن هستیم. پخت انواع پنکیک در مدل‌های مختلف مثل پنکیک تابه‌ای، پنکیک نوتلا، پنکیک پفکی و در نهایت پنکیک موز به راحتی قابل انجام است. طرز تهیه پنکیک شکلاتی در کنار دیگر انواع پنکیک خانگی از طرفداران زیادی برخوردار است. طعم مناسب پنکیک و هضم راحت آن برای افراد مختلف از دیگر موارد تمایل افراد به تهیه پنکیک خانگی است.

طرز تهیه پنکیک

با استفاده از مواد اولیه معرفی شده در این بخش و ارائه یک دستور پخت پنکیک خانگی با کیفیت به راحتی می‌توانید با پخت این دسر پر طرفدار در منزل از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم 

  • یک فنجان آرد
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • ۲ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ تخم مرغ زده شده
  • ۱ فنجان شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن یا کره ۳۰ گرم
  • وانیل نوک قاشق چایی خوری

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه 

تخم‌مرغ‌ را در یک کاسه بزرگ بشکنید و با همزن برقی خوب بزنید. سپس شکر را به آن اضافه کرده و تا زمان ایجاد شدن یک کرم لطیف و آب شدن شکرها به زدن ادامه دهید.

سپس وانیل را اضافه و به‌خوبی با مواد مخلوط کنید. اگر با طعم وانیل میانه‌ای ندارید، می‌توانید آن را از دستور غذایتان حذف کنید.

روغن یا کره‌ای که در دمای اتاق نرم شده را همراه با شیر به مواد اضافه کرده و با همزن برقی، خوب هم بزنید.

خواندن
طرز تهیه باقلوا لوزی قزوین به روشی خوشمزه و مجلسی

در آخر نمک، بیکینگ پودر و آرد را با هم از الک بگذرانید و سپس به مواد اضافه کنید. برای مخلوط کردن آرد با مواد، به جای همزن برقی از قاشق استفاده کنید تا پنکیکتان در زمان طبخ کمی پفدار و پوک شود.

یک تابه‌ی نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید داغ شود. نیازی نیست تابه را چرب کنید، فقط یک ملاقه از مواد را در کف تابه بریزید. می‌توانید از تابه‌ی کوچک استفاده کنید تا پنکیک‌ها هم‌اندازه شوند.

صبر کنید تا روی پنکیک شما حباب بزند. پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن هم طلایی شود. در نهایت می‌توانید روی پنکیک‌های خود را با سس شکلات، میوه و خامه تزیین کنید.