طرز تهیه چیز کیک لوتوس

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه چیز کیک لوتوس ، چیز کیکی خوشمزه و پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. یکی از خوشمزه ترین چیز کیک ها، چیز کیک لوتوس می باشد. لوتوس یک بیسکوییت خاص است که از بیسکوییت برشته و روغن های گیاهی تهیه می شود. این بیسکوییت به عنوان خوشمزه ترین بیسکوییت در دنیا یاد می شود. این چیز کیک در قالب های کمربندی تهیه می شود اما می توان در ظروف تک نفره تهیه و در جشن ها یا تولد ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه چیز کیک لوتوس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه چیز کیک لوتوس

مواد لازم

  • پنیر ماسکارپونه ۱ عدد
  • خامه صبحانه ۲ عدد
  • شیر عسل ۱ قوطی (یا پودر قند به میزان دلخواه)
  • بیسکوییت لوتوس ۲ بسته
  • پودر ژلاتین یک و نیم قاشق غذا خوری
  • آب نصف لیوان
  • کره ۵۰ گرم
  • کرم لوتوس به مقدار دلخواه

طرز تهیه چیز کیک لوتوس

پایه ی این چیز کیک با بیسکوئیت لوتوس درست می شود. ابتدا باید بیسکوئیت‌ها را تا زمانی که نرم شوند خرد کنید. سریع‌ترین و بهترین روشی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که بیسکوئیت‌ها درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید.

حالا در ادامه بیسکوئیت‌هایی که به خوبی خرد شده بودند را درون یک کاسه ریخته و با کره ذوب شده به خوبی مخلوط کنید. حالا موادی که درون کاسه قرار دارد را درون یک قالب کمربندی (اگر ندارید یک قالب گرد) بریزید و به پشت قاشق غذاخوری خوب آن را صاف کنید و اجازه دهید به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا خوب خودش را بگیرید.

خواندن
طرز تهیه چیز کیک موزی خوشمزه و مجلسی

ژلاتین را روی بخار کتری قرار می دهیم یا روی ماکروویو تا حل شود و شفاف شود. سپس کنار می گذاریم تا خنک شود. در این مرحله پنیر ماسکارپونه را از ظرف خودش خارج کرده و به کمک همزن برقی به خوبی بزنید تا کاملا نرم و لطیف شود. توجه داشته باشید که پنیر را حدود ۱ ساعت قبل از همزن زدن در دمای محیط قرار دهید.

در یک کاسه مجزا خامه را با همزن خوب بزنید تا کاملا فرم بگیرد و از کاسه نریزد، سپس پنیر همزده شده را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا یکدست شوند.در این مرحله شیر عسلی ( یا پودر قند)، کرم لوتوس را با هم مخلوط کنید و مخلوط خامه و پنیر اضافه کنید. در آخر کم کم ژلاتین حل شده را به آن اضافه می کنیم.

حالا مخلوطی که در بالا درست کردید را درون قالبی که قبلا خرده‌های بیسکوئیت را درونش ریخته بودید، بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید. و در نهایت کرم لوتوس ذوب شده را روی چیز کیک بریزید و دوباره قالب را حداقل به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید. چیز کیک شما آماده است و می‌توانی دبا بیسکوئیت لوتوس آن را تزئین کنید.

طرز تهیه چیز کیک لوتوس