Subscribe Now
Trending News
کیک و شیرینی

طرز تهیه کیک زعفرانی خوش طعم و لذیذ 

طرز تهیه کیک زعفرانی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک زعفرانی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک زعفرانی یکی از کیک های خوشمزه و مجلسی است که گزینه مناسبی برای سرو در کنار بستنی سنتی به عنوان دسر در مجالس و مهمانی و دورهمی ها باشد. زعفران تاریخچه ۳ هزار ساله دارد و در بیشتر غذا و دسر های اصل ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. کیک زعفرانی به دلیل داشتن زعفران هم خوش رنگ و هم نشاط آور است و می توانید برای دورهمی و مهمانی و عصرانه این کیک خوشمزه را تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه این کیک خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه کیک زعفرانی

مواد لازم برای تهیه کیک زعفرانی

  • آرد: دو پیمانه
  • شکر: یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ: چهار عدد
  • زعفران دم کرده: دو قاشق غذاخوری کمی بیشتر
  • شیر ولرم: نصف پیمانه
  • روغن: نصف پیمانه
  • بگینگ پودر: یک قاشق مربا خوری
  • وانیل: نصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک زعفرانی

طرز تهیه کیک زعفرانی

ابتدا آرد را به همراه بکینگ پودر مخلوط می کنیم، سپس دو مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه زرده ها و سفیده های تخم مرغ را با دقت کامل جدا می کنیم و سفیده ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن به اندازه ای می زنیم که کف کند، سپس ۳ قاشق غذاخوری از شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و به اندازه هم می زنیم که سفیده کاملا فرم بگیرد و زمانی که ظرف را بر گرداندیم نریزد.

خواندن
طرز تهیه چیز کیک اورئو ، خوشمزه و خانگی

حالا سفید فرم گرفته را در یخچال قرار می دهیم و زرده های تخم مرغ را به همراه باقیمانده شکر و وانیل به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. در ادامه شیر را اضافه می کنیم و ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا با دیگر مواد یکسان شود.

در این مرحله زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و در حدی می زنیم که با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه روغن مایع را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه دیگر مواد را هم میزنیم. حالا همزن را کنار می گذاریم و آرد را در دو مرحله به مواد اضافه می کنیم.

در این مرحله مواد را به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا آرد با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه سفیده های تخم مرغ را در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا پف سفیده های تخم مرغ نخوابد.

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده کیک پوشش می دهیم سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و سه مرتبه محکم به کف کار می کوبیم تا هوای اضافی موجود در مایه کیک خارج شود.

حالا قالب را داخل فری که از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا کیک آماده شود. برای اماده شد این کیک حدود ۴۵ تا ۵۵ دقیقه زمان نیاز است که پس از گذشت ۴۵ دقیقه می توانیم با خلال دندان کیک را تست کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *