طرز تهیه بستنی پسته ای

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه بستنی پسته ای ، یکی از بستنی های های خوشمزه و ساده را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

با نزدیک شدن به فصل گرما بستنی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ها در تمام دنیاست. خوردن یک بستنی خنک در فصل گرم یکی از لذت بخش ترین کارهاست. تنوع طعم های بستنی آنقدر زیاد است که هر سلیقه ای را راضی می کند.

بستنی پسته یکی از آن طعم هایی است که طرفداران بسیاری دارد و علاوه بر آن به دلیل داشتن مغز بسیار مقوی و انرژی زاست. اگر می خواهید خودتان در خانه بستنی پسته درست کنید، در ادامه طرز تهیه بستنی پسته خوشمزه و خانگی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه بستنی پسته ای
طرز تهیه بستنی پسته ای

مواد لازم

  • پسته خام بدون پوست ۱ پیمانه
  • پسته خرد و پودر شده نصف پیمانه
  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • زرده تخم مرغ  ۴ عدد
  • خامه زده شده ۱ پیمانه
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • زعفران به مقدار لازم (اختیاری)

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی پسته ای، پوست پسته ها را بگیرید و مغز آن ها را در مخلوط کن بریزید. نصف شکر را به پسته ها اضافه کنید و آن ها را خرد و پودر کنید. باید مواد به خوبی آسیاب شوند.

در یک ظرف مناسب، شیر بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس مواد داخل میکسر، یعنی شکر و پسته های پودر شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید شیر بجوشد. حرارت را قطع کنید و ظرف را از روی شعله بردارید تا از دما بیفتد.

خواندن
طرز تهیه کنافه ترکی خوشمزه | Knafeh

زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. زرده ها را در یک کاسه با سایز متوسط بریزید و بقیه شکر را به آن اضافه کنید. شروع به مخلوط کردن و هم زدن تخم مرغ و شکر کنید تا دانه های شکر تا حد ممکن حل شوند. سپس زرده تخم مرغ و شکر را به آرامی به شیر و شکری که هنوز داغ است، اضافه کنید.

مواد داخل کاسه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. وانیل را اضافه کنید. سپس آن را به یک ظرف مثل شیر جوش اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید که مایه بستنی غلیظ شود و به اندازه کافی بجوشد.

مایه بستنی را در ظرف مناسب بریزید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. خامه زده شده و پسته های خرد و پودر شده را به آن اضافه کنید. سپس آن را در فریزر بگذارید.

در مراحل پایانی از طرز تهیه بستنی پسته ای، ۳۰ دقیقه بعد، مایه بستنی داخل فریزر را بیرون بیاورید و با قاشق آن را به هم بزنید. هر ۳۰ دقیقه یک بار این کار را تکرار کنید و دوباره ظرف را در فریزر بگذارید. به مدت ۳ تا ۴ ساعت مایه بستنی را در فریزر بگذارید. وقتی بستنی آماده شد، آن را در ظرف مناسب بریزید و اسکوپ کنید. روی اسکوپ ها را به دلخواه تزیین کنید.

طرز تهیه بستنی پسته ای
طرز تهیه بستنی پسته ای

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه بستنی طالبی خوشمزه و خانگی به 2 روش