طرز تهیه شیر دارچین عسل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه شیر دارچین عسل ، یکی از نوشیدنی های خوشمزه و ساده را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

شیر دارچین یکی از انواع نوشیدنی های سالم و مقوی بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این نوشیدنی خوشمزه دارای خواص زیادی برای سلامتی بدن می باشد. از مهمترین این خواص می توان به کاهس کلسترول های بد، تنفس راحت تر، تقویت استخوان ها، افزایش متابولیسم بدن، کاهش وزن و لاغری و… اشاره کرد.

بهترین زمان برای مصرف این نوشیدنی خوشمزه و بسیار مفید چند ساعت قبل از خواب می باشد و نکته جالب در مورد این نوشیدنی این است که ترکیب کردن شیر با دارچین باعث می شود که تاثیرگذاری خواص شیر تا ده برابر بیشتر شود.

طرز تهیه شیر دارچین
طرز تهیه شیر دارچین

مواد لازم برای ۲ نفر

  • شیر ۲ لیوان
  • چوب دارچین ۴ تکه
  • زنجبیل (اختیاری) ۱ تکه کوچک
  • عسل ۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه

برای تهیه نوشیدنی شیر و دارچین خوشمزه و مقوی ابتدا شیر را داخل شیرجوش می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و چوب دارچین را به همراه زنجبیل (اختیاری) به آن اضافه می کنیم و با قاشق مواد را در حد مخلوط شدن می زنیم.

سپس اجازه می دهیم تا اطراف شیرجوش شیر شروع کند به کف ایجاد شدن و حباب زدن که شعله را خاموش می کنیم و اجازه نمی دهیم شیر جوش بزند. صبر می کنیم تا شیر از دما بیفتد.

اگر می خواهید کف بیشتری روی شیر ایجاد کنید، مجددا شعله را روشن می کنیم، حالا با حرارت کم اجازه می دهیم تا گرم شود و بلافاصله با همزن دستی مخلوط شیر را مداوم هم می زنیم تا کف روی آن ایجاد شود. سپس شعله را خاموش می کنیم.

خواندن
مهمترین مضرات و فواید مصرف قهوه را بدانید!

چوب دارچین را از شیر خارج کنید. اگر از زنجبیل هم استفاده کرده اید و دانه‌های ادویه در نوشیدنی را دوست ندارید به کمک یک صافی یا یک توری ریز شیر را صاف کنید و دانه‌های ادویه را جدا کنید و دور بریزید.

در این مرحله شیر را داخل لیوان مورد نظرمان می ریزیم و عسل را به آن اضافه می کنیم و چند قاشق از کف روی شیر را روی سطح بالایی لیوان می ریزیم و در آخر کمی پودر دارچین روی شیر می پاشیم. شیر دارچین عسل شما آماده است.

طرز تهیه شیر دارچین
طرز تهیه شیر دارچین

خواص شیر دارچین

افزایش سلامت استخوان
جلوگیری و توقف رشد سرطان
درمان سرفه و گلودرد
بهبود سرماخوردگی
آنتی‌اکسیدان قوی
دفع سموم بدن
هضم بهتر غذا
تسکین بیخوابی

 

نکات مهم در تهیه شیر دارچین

  • اگر برای تهیه این نوشیدنی عجله دارید تنها یک مرتبه گرم کردن شیر بر روی اجاق کافی است.
  • برای عطر و طعم بهتر به دلخواه می توانید از نوک قاشق هل آسیاب شده نیز استفاده کنید.
  • استفاده از زنجبیل در این نوشیدنی اختیاری است و اگر تندی آن را دوست ندارید می توانید حذفش کنید.
  • ما استفاده از چوب دارچین را پیشنهاد می کنیم زیرا پودر دارچین در شیر حل نمی شود و در نهایت به خوشمزگی ترکیب چوب دارچین و شیر نخواهد شد. اما برای تزئین نوشیدنی تان از پودر دارچین استفاده کنید.
  • اگر به لاکتوز حساسیت دارید و یا وگان هستید می توانید از یک شیر گیاهی چون شیر بادام استفاده کنید.
  • می توانید به جای عسل از انواع دیگر شیره ها و یا شیرین کننده ها استفاده کنید. اما خاصیت عسل در این نوشیدنی بهتر است.
خواندن
طرز تهیه فراپاچینو ، یکی از نوشیدنی‎های سرد تابستانی
طرز تهیه شیر دارچین
طرز تهیه شیر دارچین

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: