کانادا همواره یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت بوده و همه‌ساله افراد زیادی مخصوصا از ایران، این کشور را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. کانادا از لحاظ کیفیت زندگی دارای رتبه بسیار بالایی بوده و همچنین خدمات عمومی متنوعی را برای شهروندان و دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. در این مطلب، دلایل جذابیت مهاجرت به کانادا برای ایرانیان را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم، با ما همراه باشید!

مهاجرت به کانادا

مهم‌ترین دلایل جذابیت مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

عوامل زیادی موجب محبوبیت کشور کانادا برای مهاجرت شده‌اند که در این بخش، تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را مطرح کرده‌ایم:

ارائه فرصت‌های شغلی متنوع

کشور کانادا از جمله کشورهای کم‌جمعیت جهان بوده و همواره با مشکل کمبود نیروی کار مواجه بوده است؛ ضمن اینکه با همه‌گیری بیماری کرونا، این معضل شدیدتر شده است. طبق آمارهای به‌دست آمده اخیر، نزدیک به یک میلیون نیروی کار برای بعضی از مشاغل در کانادا مورد نیاز است. در حقیقت، مهاجرت برای استفاده از فرصت‌های شغلی و رفع کمبود نیروی کار، به‌شدت حائز اهمیت است.

کشور کانادا با ارائه دستمزدهای بالا، کیفیت مناسب زندگی و بازار کار پررونق، انتخاب بسیار خوبی برای زندگی و کار محسوب می‌شود؛ علاوه‌بر‌این، تعداد قابل‌توجهی شغل در کانادا برای نیروی کار خارجی و همچنین تقاضای بالایی برای مشاغل خاص در بعضی استان‌های این کشور وجود دارد. این بدان معناست که کانادا در جستجوی مهاجران توانمند و ماهری است که بتوانند در مشاغلی که دچار کمبود نیروی کار هستند، فعالیت کرده و موجب رشد و توسعه کشور شوند.

خواندن
لیست بهترین فست فود‌های مشهد + آدرس و تلفن

کیفیت بالای سیستم آموزشی

کیفیت بالای سیستم آموزشی یکی دیگر از دلایل مهاجرت به کانادا از سوی ایرانیان است. کانادا به‌عنوان تحصیل‌کرده‌ترین کشور در جهان که بیش از نیمی از شهروندان آن دارای مدرک دانشگاهی هستند، شناخته می‌شود؛ همچنین کشور کانادا از نظر کیفیت آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

جالب است بدانید که تحصیل، یک حق اساسی برای ساکنان کانادا بوده و سیستم آموزشی کانادا تضمین می‌کند که هر فرد کانادایی، به آموزش اولیه دسترسی پیدا کند؛ همچنین تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای دانش‌آموزان کانادایی که شهروند این کشور هستند یا اقامت کانادا را دارند، کاملا رایگان است. از طرف دیگر، فرزندان زیر ۱۸ سال افرادی که در کانادا به‌طور موقت مشغول کار یا تحصیل هستند، می‌توانند در مدارس دولتی این کشور و به‌صورت رایگان تحصیل کنند.

امنیت بالا

امنیت، یکی از مسائل بسیار مهمی است که هنگام برنامه‌ریزی برای مهاجرت به یک کشور، باید به آن توجه کنید؛ اما هنگام مهاجرت به کانادا، اصلا نیاز نیست نگران این موضوع باشید. کانادا یکی از امن‌ترین کشورها برای زندگی و تحصیل بوده و میزان جرم و جنایت، همچنین موارد مربوط به تبعیض‌های نژادی در این کشور، بسیار کمتر از دیگر کشورهای جهان از جمله آمریکاست.

کانادا در نظرسنجی‌های جهانی با موضوع نرخ امنیت، کیفیت زندگی و پیشرفت، عملکرد بسیار خوبی داشته و طبق شاخص صلح جهانی، همواره در میان ۱۰ کشور برتر جهان قرار گرفته است؛ علاوه‌بر‌این، تمام مهاجران کانادا از حقوق و آزادی‌های شهروندان کانادایی همچون احترام به حقوق بشر، برابری و … برخوردار هستند.

مهاجرت به کانادا

زبان رسمی انگلیسی

زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، به‌عنوان زبان‌های رسمی کشور کانادا شناخته می‌شوند. این موضوع برای ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که آموزش زبان انگلیسی و حتی فرانسوی در کشور ایران بسیار رایج بوده و همه افراد می‌توانند از طریق دریافت آموزش‌های لازم، به یکی از این دو زبان یا هردوی آن‌ها مسلط شوند. با این حساب، یکی دیگر از دلایل جذابیت مهاجرت به کانادا برای ایرانیان، زبان رسمی موجود در این کشور است.

خواندن
بررسی امکانات 2 هتل ونوس پلاس و پارسیان آزادی خزر چالوس

برنامه‌های مهاجرتی متعدد

کانادا دومین کشور جهان از نظر مساحت است؛ اما با داشتن ۳۸ میلیون جمعیت، تنها نیم درصد جمعیت کل جهان را به خود اختصاص داده است. این موضوع باعث شده تا کانادا به‌عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان شناخته شود. این کشور همواره به‌دنبال رشد جمعیت جوان خود بوده و شرایط اقامت را برای دانشجویان بین‌المللی و جوانان جویای کار فراهم کرده است؛ همچنین برای جبران کمبود جمعیت و رسیدگی به نیازهای مختلف نیروی کار، برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را به متقاضیان ارائه داده است.

دولت کانادا همه‌ساله از حدود ۵۰۰ هزار مهاجر دعوت به‌عمل می‌آورد تا به این کشور مهاجرت کرده و زندگی جدیدی را آغاز کنند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ برنامه و روش مهاجرتی برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، در دسترس است که بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • برنامه اکسپرس انتری (Express Entry)

  • برنامه اسپانسرشیپ خانواده (Family Class Sponsorship)

  • برنامه مهاجرتی استانی (PNP)

  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIP)

این موارد، از جمله برنامه‌های رایج و محبوب کانادا برای مهاجرت بوده و هرساله افراد زیادی از کشور ایران، از طریق یکی از این برنامه‌ها به کانادا مهاجرت می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری زیبا و متنوع

کانادا به‌عنوان دومین کشور جهان از نظر وسعت، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری متنوعی برای ارائه به مهاجران و ساکنان این کشور دارد. نزدیک به نیمی از کشور کانادا با جنگل پوشانده شده که این میزان، یک دهم کل جنگل‌های موجود در جهان را تشکیل می‌دهد. دیدنی‌های این کشور از جزایر مختلف و مناظر طبیعی گرفته تا آبشارهای کوهستانی، تنوع بسیار بالایی داشته و به‌طور کلی، مهاجرت به کانادا برای افرادی که به طبیعت علاقمند هستند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

خواندن
خیابان جالان آلور کوالالامپور ، بازار غذا در مالزی

علاوه‌بر‌این، طبیعت زیبای کانادا در هر فصلی از سال میزبان انواع مختلفی از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی است؛ برای مثال، فعالیت‌های رایج در فصل تابستان شامل شنا، قایق‌سواری، تنیس، ماهیگیری، پیاده‌روی و کمپینگ بوده و برخی فعالیت‌های محبوب در فصل زمستان شامل اسکیت، اسکی، هاکی، سورتمه‌سواری و کرلینگ هستند.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق وب‌سایت کارت سبز

در این مطلب، دلایل محبوبیت مهاجرت به کشور کانادا از سوی ایرانیان را مورد بررسی قرار دادیم. کشور کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر در جهان بوده و هرساله افراد زیادی از سراسر دنیا به این سرزمین وسیع و پرجاذبه مهاجرت می‌کنند.

اگر شما هم قصد مهاجرت و زندگی در کشور کانادا را دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت کارت سبز به نشانی www.cartesabz.net نسبت به انجام این کار اقدام کنید. مجموعه کارت سبز راه‌های موثر و قانونی برای مهاجرت به کشور کانادا را برای متقاضیان هموار کرده و بهترین روش‌ها برای مهاجرت به این کشور را به افراد ارائه داده است.