یکی از مواردی که در هنگام انتخاب تالار و باغ برای مراسم عروسی، بسیاری اهمیت زیادی به آن می‌دهند، نحوه انتخاب منوی غذا می‌باشد. بسیاری از زوج‌های در این مرحله با چالش‌هایی مواجه می‌شوند، و اغلب برای تصمیم گیری در مورد اینکه منو غذایی سلف سرویس باشد یا دیس پرس بین دو راهی گیر کرده اند. این تردد کاملاً طبیعی است، زیرا آنها ممکن است اطلاعات کافی در مورد تفاوت قیمت‌های منوهای مختلف در تالار را نداشته باشند.

باید آگاه باشید که انتخاب منوی غذا یکی از چالش‌هایی است که زوج‌های عروس و داماد با آن مواجه می‌شوند، زیرا که این انتخاب تأثیر زیادی بر هزینه‌های کلی تالار دارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی تفاوت های منو دیس پرس، پرسی و سلف سرویس بپردازیم و به شما کمک کنیم تا راحتر بتوانید تصمیم گیری کنید

اما برای مشاهده لیست کامل و رزرو تالار عروسی تهران می توانید از سایت تالارکده دیدن کنید و متناسب با سلیقه ای که دارید اقدام به رزرو مجموعه مدنظر خود کنید

انتخاب نوع منوی تالار عروسی

یکی از روش‌های متداول و پرکاربرد برای سرو شام در جشن‌هایی همچون مراسم عروسی، استفاده از سبک دیس پرس یا بشقاب مانند می‌باشد. اغلب افراد اعتقاد دارند که این نوع پذیرایی شام نه تنها بهتر و شیک‌تر است، بلکه همچنین کمترین دور ریز را داراست و هزینه کمتری به میزبان تحمیل می کند

در این مقاله، ما سعی کرده‌ایم تا با بررسی فرق قیمت‌های مختلف منوهای غذا در تالارها، به شما عروس و داماد عزیز کمک کنیم تا بتوانید این بخش از مراسم عروسی خود را به بهترین نحو مدیریت کرده و از مهمانان خود با بهترین روش ممکن پذیرایی نمایید.

خواندن
بررسی اصطلاحات کاربردی در تفسیر آزمایش خون

پذیرایی به شیوه پرسی

استفاده از سرویس شام به شیوه پرسی یکی از مدل‌های پرکاربرد در جشن‌های عروسی است. این منو عمدتاً از پیش غذا، غذای اصلی و گاهاً دسر تشکیل شده و با انتخاب این سبک پذیرایی، همه میهمانان به یک نوع پیش غذا دسترسی پیدا می‌کنند.

انواع سبک های پذیرایی در تالار عروسی + تفاوت ها، مزایا و معایب

مزایا پذیرایی به سبک پرسی

جنبه رسمی‌تر: سرویس شام به شیوه پرسی اغلب یک جنبه رسمی‌تر دارد و برای جشن‌های عروسی با اهمیت بالا مناسب است.

  • کنترل بیشتر: میزبانان بیشترین کنترل را بر روی ظاهر و حس کلی وعده‌غذایی دارند و می‌توانند به دقت جزئیات را تنظیم کنند.

  • همکاری با مسئول غذا: امکان همکاری با کسی که مسئول غذاست، اجازه می‌دهد تا میزبانان به‌طور مستقیم تصمیم‌گیری در مورد منو داشته باشند.

  • صرفه جویی در هزینه: استفاده از سرویس شام به شیوه دیس پرس ممکن است به صرفه‌تر باشد و هزینه‌های کلی جشن عروسی را کاهش دهد.

معایب پذیرایی به سبک پرسی

  • تنوع محدود: انتخاب سرویس به شیوه پرسی ممکن است تنوع حداقلی در منو ایجاد کند و برای مهمانان چالش‌برانگیز باشد.

  • نیاز به نیروی کار بیشتر: سرویس شام به شیوه پرسی نیاز به نیروی کار بیشتری دارد که این امر ممکن است در افزایش قیمت تالار و باغ پذیرایی تأثیرگذار باشد.

برای مشاهده قیمت باغ تالار های تهران در سال ۱۴۰۲ می توانید از این صفحه در سایت تالارکده دیدن کنید

پذیرایی به سبک دیس پرس

دومین گزینه منوی غذایی که می‌توانید برای شام عروسی خود انتخاب کنید، پذیرایی به شیوه دیس پرس می‌باشد. از نام این منو نیز مشخص است که نحوه پذیرایی در آن بر اساس دیس‌هایی است که غذاها بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند.

خواندن
خواص ژل رویال برای پوست و مو

این گزینه به میهمانان این امکان را می‌دهد که دور یک میز نشسته و از غذاهایی که روی میز قرار دارد، استفاده کنند. اما این سبک پذیرایی حالت رسمی ندارد و به دلیل استفاده از دیس‌ها به جای سرویس‌های فرمال، یک حس صمیمیت و راحتی بیشتر را به وجود می‌آورد.

انواع سبک های پذیرایی در تالار عروسی + تفاوت ها، مزایا و معایب

مزایای پذیرایی به سبک دیس پرس

  • تنوع غذایی: این منو دارای تنوع غذایی مناسبی است و انتخاب‌های زیادی را دربرمی‌گیرد.

  • صمیمیت و راحتی: پذیرایی به شیوه دیس‌پرس حس صمیمیت و راحتی بیشتری را به همراه دارد.

  • مناسب برای جمع‌های اجتماعی

  • عدم نیاز به صف‌ایستادن میهمانان: میهمانان نیازی به ایستادن در صف برای سرو غذا ندارند.

  • مناسب برای سن بالاتر: این نوع پذیرایی برای افراد سن بالاتر نیز مناسب است.

معایب پذیرایی به سبک دیس پرس

  • هزینه بیشتر: استفاده از این سبک پذیرایی به دلیل نیاز به مواد غذایی بیشتر، هزینه بیشتری دارد.

  • فضای زیاد روی میز: ظروف و دیس‌های بزرگ ممکن است جا زیادی روی میز بگیرند.

انتخاب منو غذایی به سبک سلف سرویس

منوی بعدی که می‌توانید برای شام عروسی خود انتخاب کنید، منوی سلف سرویس می‌باشد که تنوع غذایی زیادی در آن مشاهده می‌شود. در این نوع منو، میزهای غذا به حالت ایستگاهی طراحی می‌شوند و این حالت به صورت تعاملی‌تری اجرا می‌شود، که افراد را به انتخاب غذا و برداشتن آن ترغیب می‌کند.

انواع سبک های پذیرایی در تالار عروسی + تفاوت ها، مزایا و معایب

مزایای پذیرایی به سبک دیس پرس

این سبک پذیرایی فرصت عالی برای ایجاد جلوه‌های بصری زیبا و گرفتن عکس‌های زیبا ارائه می‌دهد.

دسترسی به تنوع غذا برای میهمانان

معایب پذیرایی به سبک سلف سرویس

تنوع غذایی باعث افزایش هزینه های عروسی می شود

  • هزینه اجاره و خدمات:** هزینه اجاره ایستگاه‌ها و خدمات ممکن است باعث افزایش قیمت تالار شود.

  • برای این سبک پذیرایی احتیاج به فضای بیشتری دارید

خواندن
چندین نکته طلایی درباره راه اندازی و مدیریت رستوران

در نهایت

انتخاب هر یک از منوهای غذایی که در این مطلب به آن پرداختیم مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشند و می توانند به نوعی بر قیمت تالار و باغ عروسی تاثیر گذار باشند.

بنابراین نمی توان گفت فرق قیمت های متفاوت منو غذا در تالار خیلی دور از هم می باشند. پیشنهاد می شود برای مدیریت بهتر هزینه ها از یک منو غذایی با یک مدل نهایتا دو مدل غذا برای پذیرایی استفاده کنید .انتخاب غذاهای متنوع و زیاد فقط برای شما هزینه بر خواهند بود.