پوست به عنوان وسیع‌ ترین اندام در بدن از بافت‌ های مختلفی تشکیل شده که سلامت و جوانی مجموعه آن‌ ها می‌تواند منجر به سلامت پوست شما شود. به هر میزان که از روزهای عمر ما می‌ گذرد، تغییراتی در سیستم بدن رخ خواهند داد که جسم را به سمت پیری می‌کشانند. اگر چه این فرایند سال‌ ها طول می‌کشد، اما آثاری از آن را می‌توان در دهه سوم به بعد زندگی مشاهده کرد.

پوست جزو نخستین سیستم‌ هایی است که فرایند افزایش سن را در خود نشان داده و با چروک‌های ریز دور چشم، آن‌ را اعلام می‌کند؛ بنابراین، با وجود اهمیت بسیار زیاد پوست در زیبایی، شادابی و جوانی، مراقبت از آن به خصوص در شهرهای شلوغ و پر از دود و دم یک امر ضروری به حساب می‌آید. شما تا چه اندازه به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید؟ فرقی نمی‌کند زن باشید‌ یا مرد؛ چه اقداماتی در جهت حفاظت از پوستتان انجام می‌دهید؟ در این مقاله قصد داریم به توضیح نحوه استفاده از انواع کرم صورت بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش استفاده از کرم های صورت چگونه است؟

انواع مختلف کرم صورت را بشناسید

همان طور که گفتیم، حفاظت از پوست یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید در جهت حفظ جوانی و شادابی خود انجام دهید و با چند اقدام ساده، طراوت را به وجودتان هدیه کنید. راه‌های متعددی برای این منظور وجود دارد؛ اما یکی از بهترین کارها که بدون صرف هزینه زیاد می‌تواند پوست شما را جوان نگه دارد، استفاده از انواع کرم صورت است.

کرم‌های صورت با خواص گوناگون و با استفاده از مواد مختلف ساخته می‌شوند تا هر آنچه برای پوست شما نیاز است، در اختیار آن قرار داده و شرایط را برای استفاده از مواد مورد نیاز فراهم کنند. پوست هر یک از ما ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشد؛ برای مثال برخی از افراد پوست به شدت خشکی داشته و برخی دیگر از چروک‌های متعدد یا لکه‌ها شکایت می‌کنند. برای درمان و از بین بردن هر یک از این مشکلات نوع خاصی کرم صورت وجود دارد که با فرمولاسیون خاص خود می‌تواند به ترمیم و بهبود این حالت‌ها کمک کند. در ادامه بیشتر درباره چند نوع پرطرفدار از کرم صورت صحبت خواهیم کرد.

خواندن
طراحی و ساخت منو دیجیتال رستوران و کافه با گوشی، آسان و مقرون به صرفه

نحوه استفاده کرم مرطوب‌ کننده

مرطوب نگه داشتن پوست، از آن دست کارهای ساده‌ای است که می‌تواند به طراوت و شادابی پوست شما کمک کند. انواع مختلفی از کرم مرطوب کننده در بازار وجود دارند که استفاده درست از آن‌ها، رطوبت مورد نیاز پوست شما را تأمین می‌کند. به این ترتیب، خشکی پوست کم شده و پوستی باطراوت و درخشان خواهید داشت. حال در این قسمت نحوه استفاده از کرم مرطوب کننده را در چند مرحله بیان کرده‌ایم:

  • قبل از هر چیز باید صورت خود را با یک شوینده مناسب پوستتان بشویید. اگر پوست چربی دارید، شوینده مناسب پوست چرب، با تنظیم چربی و منافذ پوست، به جذب بهتر کرم مرطوب کننده کمک می‌کند. جالب است بدانید بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده، زمانی است که پوستتان مرطوب است.
  • کرم را روی پوستتان بمالید. توجه داشته باشید که حتماً پوست تمیز و مرطوب باشد.
  • کرم را برای پوست خود برای چند دقیقه ماساژ دهید. این کار به جذب بهتر کرم به عمق پوست کمک می‌کند.
  • توجه داشته باشید که ضمن استفاده از کرم مرطوب کننده باکیفیت، بیش از حد از آن استفاده نکنید. همچنین بهتر است برای گردن نیز از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

نحوه استفاده کرم ضد چروک

شاید چروک‌ها را بتوان اصلی‌ترین مشکل ما با پوست دانست که در اثر افزایش سن رخ می‌دهد. به هر میزان که از عمر ما می‌گذرد، کم شدن الاستین و کلاژن، باعث کم شدن خاصیت ارتجاعی و در نتیجه بروز چروک‌هایی روی سطح پوست می‌شود. کرم ضد چروک با تأمین الاستین و کلاژن مورد نیاز پوست، از این پدیده جلوگیری می‌کند. برای استفاده از کرم ضد چروک باید به موارد زیر توجه کنید:

  • برای استفاده از کرم ضد چروک، باید بدانید که این کرم‌ها تنها برای استعمال روی چروک‌ها نیستند؛ بلکه باید آن‌ها را روی کل پوست بمالید. گردن و پشت دست‌ها نیز ممکن است به این کرم ضد چروک نیاز داشته باشند.
  • کرم ضد چروک را به مدت چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید. اعمال ماساژ بر نواحی دارای چروک بیشتر از سایر نواحی باشد.
  • از این کرم بیش از حد مجاز استفاده نکنید. بهتر است مطابق با دستورالعمل روی جلد پیش بروید.
  • حتماً از کرم ضد چروک باکیفیت استفاده کنید. فروشگاه سفیر یکی از بهترین منابعی است که می‌تواند کرم ضد چروک اصل را در اختیارتان قرار دهد.
خواندن
نحوه یونیزه کردن آب و خواص آب قلیایی

روش استفاده از کرم های صورت چگونه است؟

نحوه استفاده کرم ضد لک

لک‌های روی پوست می‌ توانند دلایل مختلفی داشته باشند. از اسکار آکنه گرفته تا زخم آسیب‌ های پوستی، همگی با یک کرم ضد لک می‌توانند کم‌رنگ شوند. این کرم‌ها با خاصیت ترمیم‌کنندگی خود می‌توانند لک‌ها را تا حد زیادی بهبود بخشیده و آن‌ها را محو کنند. اگر کرم ضد لک خود را از فروشگاه سفیر تهیه کنید، می‌توانید از کیفیت مطلوب آن مطمئن باشید. نحوه استفاده از کرم ضد لک به شرح زیر است:

  • پیش از هر چیز صورت خود را با یک شوینده مناسب پوستتان بشویید.
  • سپس از یک لایه‌بردار برای آماده کردن صورت به منظور جذب کرم ضد لک استفاده کنید.
  • کرم را روی قسمت‌های لک‌دار یا کل قسمت‌های صورت مالیده و برای چند دقیقه ماساژ دهید.
  • بهتر است از این کرم، دو مرتبه در صبح و شب استفاده شود.
  • اگر قصد خروج از منزل را دارید، استفاده از کرم ضدآفتاب، پس از کرم ضد لک را فراموش نکنید.

نحوه استفاده کرم دور چشم

بسیاری از افراد با وجود پوستی زیبا و شفاف، از سیاهی و تیرگی دور چشم شکایت می‌کنند. کرم های دور چشم محصولاتی مراقبتی برای بهبود تیرگی دور چشم هستند که بهترین انواع آن در فروشگاه اینترنتی سفیر ارائه می‌شود. این کرم‌ها می‌توانند تیرگی، چروک، پف، گودی و … را برطرف کنند. نحوه استفاده از کرم دور چشم به شرح زیر است:

  • مقدار کمی از کرم را برداشته و با نوک انگشت به صورت چند نقطه زیر چشم بگذارید.
  • سپس با انگشت وسط به صورت ضربه‌ای آن را زیر چشم‌ها پخش کرده و به ضربه زدن ادامه دهید تا خوب جذب شود.
  • پس از دو دقیقه می‌توانید از انواع دیگر کرم صورت مثل کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
خواندن
خرید برنج ایرانی درجه یک با قیمت مناسب

روش استفاده از کرم های صورت چگونه است؟

کلام آخر

در این مقاله با انواع کرم صورت و نحوه استفاده از آن‌ ها آشنا شدید. همچنین دانستید که یکی از مهم‌ ترین نکات در استفاده از کرم‌ها، کیفیت و اصالت کرم است؛ بنابراین فروشگاه اینترنتی سفیر به عنوان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان محصولات زیبایی و مراقبتی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. حتماً سری به این وب‌سایت بزنید و از محصولات بی‌ نظیر آن‌ها دیدن کنید.