کروسان با خمیر هزارلا

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا آماده ( یا یوفکا) آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کروسان یک نوع شیرینی و نان است که علاوه‌بر اینکه به عنوان عصرانه می‌توانید این نوع نان را میل کنید، جایگزین خوبی برای وعده‌های صبحانه  هم به شمار می‌رود. همچنین کروسان با مواد مختلفی چون شکلات یا انواع مارمالاد ها سرو می شود. این نوع نان، ایده بسیار خوبی برای پذیرایی از مهمانان در مجالس بزرگ است.

کروسان‌ها در منوی صبحانه قاره‌ای بیشتر کشورهای اروپایی دیده می‌شوند. صبحانه قاره‌ای، صبحانه‌ای سبک شامل نان، کره، مربا و قهوه است. کروسان از آن دسته نان‌هایی است که سفره متفاوتی برای شما می‌سازد. طبخ کروسان ساده نیست و زمان بسیار زیادی از شما می‌گیرد، اما با این وجود، طعم و ظاهر منحصربه‌فرد آن، ارزش زحمتی که می‌کشید و زمانی که می‌گذارید را خواهد داشت.در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کروسان را به شما آموزش دهیم.

کروسان با خمیر هزارلا
کروسان با خمیر هزارلا

مواد لازم برای تهیه کروسان

  • خمیر هزارلا (یوفکا) آماده
  • ۱ شیشه شکلات (نوتلا یا شکلات چیپسی)
  • کره ذوب شده

طرز تهیه

ابتدا خمیر هزارلا آماده را از قبل بیرون از یخچال قرار می دهیم تا خمیر به دمای محیط برسد و یخ زده نباشد.

بعد از اینکه خمیرها از حالت انجماد خارج شدند، کمی با وردنه خمیر را بزرگتر کنید. سپس از پایین با چاقو خراشی روی آنها ایجاد کنید تا به شکل مثلث های کوچک در بیایند و داخلشان را با شکلات پر کنید تا خیلی باریک نباشند. با دقت آنها را بپیچید. دقت کنید که اگر آنها را محکم ببندید، خوب نمی شود.

خواندن
طرز تهیه رولت خامه ای، یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار

حالا کره ذوب شده را روی کروسانها بمالید و در سینی فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید تا طلایی شوند.

مواد داخل کروسان را می‌توانید با هر چیزی که دوست دارید مانند مربا و … جایگزین کنید. نوش جان