طرز تهیه روغن جدا کننده کیک

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه روغن جدا کننده کیک را خواهیم داشت. برای آشنایی با طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

روغن جداکننده کیک یکی از مواردی است که برای پخت انواع شیرینی، کیک و نان کمک کننده است. با استفاده از این ترکیب دیگر نگران نخواهید بود که کیک یا شیرینی شما به قالب بچسبد.

این مایع ترکیبی است که تمام آشپزهای حرفه ای از آن استفاده می کنند. پس اگر عاشق پختن کیک و شیرینی پزی در خانه هستید، با طرز تهیه روغن جداکننده دیگر نگران چسبیدن کیک به قالب نباشید و به راحتی آنها را از قالب جدا کنید.

طرز تهیه روغن جدا کننده کیک
طرز تهیه روغن جدا کننده کیک

مواد لازم

  • آرد ۵۰ گرم (۴ قاشق غذاخوری)
  • روغن مایع ۵۰ گرم (¼ پیمانه)
  • کره ۵۰ گرم

طرز تهیه روغن جدا کننده کیک

ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم تا هم دمای محیط شود، سپس داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و چند دقیقه با دور متوسط همزن می زنیم. پس از اینکه رنگ کره کمی روشن شد، آرد را به همراه روغن مایع به ظرف اضافه می کنیم.

حالا با دور تند همزن مواد را چند دقیقه مخلوط می کنیم تا حالتی شبیه خامه پیدا کند. پس از اینکه مواد حالت خامه ای پیدا کردند، روغن جداکننده ما آماده است.

جهت استفاده از آن برای پخت کیک، با قلمو داخل قالب مورد نظرمان را با این روغن جدا کننده پوشش می دهیم. سپس مایه کیک، نان یا شیرینی را داخل قالب می ریزیم.

خواندن
طرز تهیه کیک گلابی ساده خوشمزه و خانگی

با استفاده از این روغن دیگر کیک های شما به هیچ وجه به قالب نمی چسبند و به راحتی از قالب جدا می شوند، ضمن اینکه می توانید این روغن را جایگزین کاغذ روغنی کنید.

پس از اینکه از روغن جداکننده استفاده کردید، باقیمانده آن را در ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای هر بار استفاده چند دقیقه زودتر روغن را از یخچال خارج می کنیم تا کمی نرم شود و به راحتی بتوانیم برای چرب کردن قالب از آن استفاده کنیم.

چند نکته

  • آردی که در تهیه این روغن جداکننده به کار می رود، آرد چند منظوره است.
  • این روغن جدا کننده ماندگاری بالایی دارد.
  • اگر از روغن جامد استفاده کردید داخل کابینت نیز می توانید قرار دهید.
  • اگر از کره استفاده می کنید باید روغن جدا کننده را در یخچال قرار دهید.
طرز تهیه روغن جدا کننده کیک
طرز تهیه روغن جدا کننده کیک

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: