طرز تهیه سس یونانی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سس یونانی خوشمزه و مخصوص آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سس یونانی یا سس زاتزیکی سسی بسیار خوشمزه و دلچسب می باشد که خواص بالایی نیز دارد. سس یونانی از دسته سس های بسیار سالم است که در منزل با ساده ترین مواد تهیه می شود اما عطر و طعم خاص آن بر روی هر سالادی باعث دلپذیر شدن مزه سالاد می شود. از سس یونانی برای انواع سالاد می توان استفاده کرد و همین طور این سس را می توان در یخچال تا ۱ هفته نگهداری نمود. طرز تهیه سس یونانی بسیار آسان است و می توانید این چاشنی خوشمزه را در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه سس یونانی

مواد لازم برای تهیه سس یونانی

  • ماست پرچرب ۲ پیمانه
  • خیار ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • روغن زیتون ۱/۴ پیمانه
  • سرکه ۲ ق غذا خوری
  • شوید خرد شده ۲ ق سوپخوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه سس یونانی ابتدا خیارها را پوست بگیرید و رنده کنید سپس سیرها را پوست بگیرید و رنده ریز یا پوره کنید. شوید را شسته و خرد کنید می توانید از شوید تازه یا خشک در تهیه این سس استفاده کنید ولی شوید خشک عطر بیشتری دارد.

حالا باید ماست را اندازه کنید برای تهیه این سس باید از ماست یونانی استفاده کنید که به دلخواه می توانید از ماست معمولی نیز استفاده کنید ولی پر چرب باشد. ماست را داخل کاسه ریخته و به آن خیار رنده شده و سیر و شوید و سرکه و روغن زیتون و ادویه ها را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

خواندن
طرز تهیه سس پستو ایتالیایی ، مخصوص و خوشمزه

در ادامه روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم بروند و مزه دار شوند سپس به همراه غذا یا ساندویچ های خود و … میل کنید. نوش جان

طرز تهیه سس یونانی

نکته

  1. می توانید در سس یونانی به جای سرکه از آب لیموترش تازه استفاده کنید.
  2. برای تزئین می توانید کمی روغن زیتون را نگه دارید و با قاشق روی مواد بریزید.
  3. مقدار سیر را بنا به ذائقه خود می توانید تغییر دهید و یا می توانید از پودر سیر استفاده کنید.

طرز تهیه سس یونانی