طرز تهیه کیک باقلوا

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک باقلوا (کیک شربتی) آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک باقلوا (کیک شربتی) از آن کیک‌های ساده و خوشمزه با بافتی نرم و لذیذ است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می‌زند. کیک شربتی با طعم هل و گلاب و عطر زعفران به اندازه باقلوا خوشمزه و لذیذ است ولی خیلی سبک تر از باقلوا است. بر خلاف تصور این کیک از شیرینی متعادلی برخوردار است زیرا داخل کیک شکر کمتری استفاده میشود.در این مطلب آموزشی قصد داریم تا شما را با دستور پخت کیک باقلوا آشنا سازیم.در ادامه با ما همراه باشید.طرز تهیه کیک باقلوا

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوا

  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • شکر : ۳/۴ پیمانه
  • آرد سفید : ۱و ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع : ۱/۴ پیمانه
  • هل ساییده شده : ۱.۵ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر : ۱/۲ قاشق چای خوری
  • وانیل : ۱/۸ قاشق چای خوری
  • پودر نارگیل و پسته خرد شده : به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه شربت باقلوا

  • آب : ۱/۲ پیمانه
  • شکر : ۱ پیمانه
  • گلاب : ۱/۴ پیمانه
  • زعفران و هل: به میزان لازم

طرز تهیه شربت کیک باقلوایی

ابتدا شکر را به همراه آب در درون قابلمه ای مناسب قرار دهید و قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و بعد از این که شکر در درون آب حل شد گلاب را به شربت کیک باقلوا اضافه نمایید بعد از این که شربت چند جوش زد زیر شعله گاز را خاموش کنید می توانید برای ایجاد طعم و رنگ بهتر در شربت مقداری هل و زعفران آب کرده به همراه گلاب به شربت اضافه نمایید.

خواندن
طرز تهیه شیرینی نارگیلی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه کیک باقلوا

طرز تهیه

برای درست کردن این کیک ساده ابتدا فر را روشن کنید و روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. روغن (جامد یا مایع فرقی ندارد) و شکر را در میکسر یا غذاساز بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس یکی یکی تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل به این ترکیب اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید تا یکدست شود، چون این هم زدن و یکدستی روی کیفیت کیک تاثیر زیادی می‌گذارد.

این نکته را به خاطر بسپارید، هر تخم مرغ را که اضافه می‌کنید ۲ یا سه دقیقه بزنید و بعد تخم مرغ بعدی را اضافه کنید. تخم مرغ‌ها باید حسابی کف کنند. این کف‌ها خلا‌های هوایی هستند که باعث پف خوب کیک می‌شوند.

هل پودر شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. سپس ماست را اضافه کنید و باز هم خوب هم بزنید تا مایه یکدست و لطیف شود. یادتان باشد ماست شما حتما باید شیرین باشد، چون در غیر این صورت کیک به اصطلاح می‌برد و پودر می‌شود.

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و سپس به مایه تخم مرغی که درست کرده بودید اضافه کنید. در این مرحله نباید زیاد مایه کیک را هم بزنید، چون در نهایت بافت کیک خشک می‌شود. با این‌همه باید مایه کیک به گونه‌ای باشد که گوله آرد در آن باقی نماند.

در قالب کیک کاغذ روغنی بگذارید و آن را هم مقداری چرب کنید. مواد را در قالب کیک بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. این مدت زمان به دما و قدرت فر و نوع و کیفیت آرد شما بستگی دارد. شاید بیشتر از ۲۰ دقیقه برای پخت کیک زمان لازم باشد. بعد از ۲۰ دقیقه نوک خلال دندان یا چنگال را در کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد کیک شما آماده است و باید گریل را چند دقیقه روشن کنید تا روی کیک هم طلایی شود. اما اگر تمیز بیرون نیامد ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا کیک بپزد.

خواندن
طرز تهیه کیک شیر داغ و هل خوشمزه با عطری بی نظیر

وقتی که هم کیک و هم شربت کاملا سرد شدند (بسیار مهم است که هر دو کاملا سرد شوند) با یک چاقوی تیز کیک را برش بزنید و شربت را روی کیک بریزید تا شربت کاملا به خورد کیک برود. سپس روی کیک را با پودر پسته و نارگیل تزیین کنید تا یک کیک شربتی نارگیلی خوشمزه داشته باشید.