طرز تهیه رولت شکلاتی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه رولت شکلاتی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

رولت خامه ای قطعاً محبوب ترین شیرینی های تر در ایران هستند. رولت شکلاتی هم از آن دسته شیرینی هایی است که هیچگاه قدیمی نمیشود. ترکیب بی نظیر شکلات و خامه همیشه ترکیبی محبوب بوده است. رولت به عنوان یک شیرینی خانگی از انواع دسرهای ساده و آسان و کم هزینه و ارزان است که به راحتی و با حداقل مواد می‌توانید آن را در خانه درست کنید.

 البته اگر بخواهید این رولت را به صورت مخصوص و مجلسی تر درست کنید، می توانید از مقداری مغز گردو یا مغزیجات دیگر به صورت پودر شده در خامه میانی آن استفاده کنید. البته از میوه هایی مثل موز هم می توانید استفاده کنید که باعث خوشمزه تر شدن رولت می شود، برای مشاهده آموزش  این شیرینی خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه رولت شکلاتی

مواد لازم

  • ۳/۴ پیمانه آرد قنادی
  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۱/۲ پیمانه شکر
  • ۱/۴ پیمانه پودر کاکائو
  • ۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر
  • نوک قاشق چای خوری وانیل
  • ۱/۴ قاشق چای خوری نمک
  • به مقدار کافی خامۀ فرم گرفتۀ شکلاتی

مواد اولیه سس شکلات

  • ۳/۲ پیمانه شکلات خرد شده
  • ۲/۱ پیمانه خامه صبحانه

طرز تهیه

ابتدا زرده و سفیدۀ تخم مرغ ها را جدا کنید. سفیده ها را آنقدر با همزن مخلوط کنید که کشسان و منسجم شود و زمانی که ظرف را برمی گردانید سفیده بیرون نریزد. زردۀ تخم مرغ ها را با شکر مخلوط کرده و کاملاً هم بزنید تا رنگ آن روشن شود.

آرد، وانیل، بکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو را مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید. سپس به مخلوط زردۀ تخم مرغ و شکر بیفزایید و کامل هم بزنید. سپس سفیدۀ همزدۀ تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا پف آن نخوابد.

در مرحله بعد یک کاغذ روغنی در سینی فر قرار دهید. مخلوط را به صورت یکنواخت روی سینی فر قرار داده و فر با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید. بعد از ۶ تا ۱۰ دقیقه نان رولت را از فر خارج کنید. (زمان بیشتر باعث خشک شدن و رول نشدن می شود)

وقتی رولت پخت اجازه دهید ۵ دقیقه در فر خاموش بماند، سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شود (اگر قبل از خنک شدن رول کنید ترک می‌خورد و خرد می‌شود). برای اینکه سطح رولت خشک نشود یک پارچه تمیز یا یک سفره معمولی روی رولت بیندازید. سپس رولت را با کاغذ روغنی رول کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

بعد از ۳۰ دقیقه کیک رولت را از یخچال بیرون بیاورید، با احتیاط رول را باز کنید، با خامه فرم گرفته قنادی خامه‌کشی کنید و با احتیاط دوباره با همان کاغذ روغنی رول کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید علاوه بر خامه مقداری میوه برش زده مثل موز یا هر میوه دیگری که دوست دارید، حتی مربا، نوتلا یا مارمالاد یا شکلات چیپسی لای رولت بگذارید و سپس رول کنید. رولت را به مدت چند ساعت در یخچال نگهدارید تا بخوبی سفت شده و خودش را بگیرد.

برای تزیین رولت شکلات خرد شده را به روش بن ماری ذوب کنید و بعد خامه را اضافه کنید و بعد به صورت داغ روی رولت بریزید و با میوه یا ترافل روی آن را تزیین کنید و رولت را به اندازه های یکسان برش زده و در ظرف مورد نظر بچینید. نوش جان