طرز تهیه شیر بادام

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیر بادام خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیر بادام یکی از شیرهای گیاهی خوشمزه و در عین حال پر خاصیت است. بادام منبع غنی از فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی همچون منگنز، منیزیم، فسفر، کلسیم و آهن است. کسانی که به دلیل در پیش گرفتن رژیم گیاهخواری و یا حساسیت به لاکتوز به دنبال شیرهای گیاهی هستند، معمولا شیر بادام یکی از انتخابهای مهم آنهاست به دلیل دارا بودن میزان بالای کلسیم این شیر می‌تواند تا حدودی در برابر شیر گاو عرض اندام کند و جای آن را بگیرد. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه شیر بادام همراه ما باشید.

طرز تهیه شیر بادام

مواد لازم

  • یک فنجان بادام (۲۰۰ گرم مغز بادام )
  • آب ۴ پیمانه

طرز تهیه

برای تهیه شیر بادام خانگی ابتدا بادام را از یک شب قبل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و تا روی بادام ها آب می گیریم و اجازه می دهیم خیس بخورند. پس از اینکه بادام ها به خوبی خیس خوردند پوست انها را جدا می کنیم.

مغز بادام‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و ۴ فنجان آب به آن‌ها اضافه کنید. مخلوط کن یا میکسر را روشن می کنیم و حدود ۲ دقیقه  بادام ها را میکس می کنیم تا شیر بادام اماده شود.

در پایان باید شیر بادام را صاف کنیم. شیر بادام را داخل تنظیف یا یک پارچه نخی می ریزیم و فشار می دهیم تا شیر بادام خارج شود.

طرز تهیه شیر بادام

پس از اینکه شیر بادام را صاف کردیم، خمیر باقیماند را روی یک سینی می ریزیم تا خشک شود، سپس آسیاب کرده و به عنوان آرد بادام استفاده می کنیم.

اکنون شیر بادام شما آماده است. برای نگهداری آن، بهتر است از یک ظرف شیشه‌ای تمیز دردار استفاده کنید. شما می‌توانید شیر بادام خود را به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید.

نکته: در صورت دلخواه می توانید مفداری عسل و یا خرما به شیر بادام اضافه کنید.

طرز تهیه شیر بادام