طرز تهیه نان سیر

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه نان سیر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

نان سیر یکی از غذاهای خوشمزه فست فودی است که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. البته باید بدانید این پیش غذای خوشمزه به دلیل استفاده از پنیر پیتزا دارای کالری بالایی می باشد و می توانیم از آن به عنوان غذای کامل نیز استفاده کنیم. طرز تهیه نان سیر بسیار ساده است و زمانی‌ که برای تهیه آن صرف می‌کنید بسیار کوتاه خواهد بود، بنابراین برای روزهایی که وقت یا انرژی آشپزی ندارید، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. برای آشنایی با طرز تهیه نان سیر در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه نان سیر

مواد لازم جهت تهیه نان سیر

  • آرد دو و نیم پیمانه
  • خمیر مایه ٢ و ١/۴ قاشق چای خوری
  • شیر گرم ١ پیمانه
  • شکر ١/٢ قاشق چایخوری
  • نمک ١ قاشق چایخوری

مواد لازم برای فیلینگ نان

  • سیر ۴ تا ۵ حبه
  • جعفری تازه ۴ قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان ١/٣ پیمانه
  • کره ١٠٠ گرم
  • پنیر موزارلا نصف پیمانه

طرز تهیه

ابتدا شیر را کمی گرم کنید. شیر کمی داغ باشد ولی در حدی هم نباشد که دست را بسوزاند. خمیر مایه را در ظرفی ریخته و شکر را به آن اضافه کنید. سپس شیر گرم شده را به خمیر مایه و شیر اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید در دمای محیط ده دقیقه تا یک ربع استراحت کند. تا خمیر مایه حجیم شود و عمل بیاید.

بعد خمیر مایه عمل آمده را داخل ظرف بزرگتری بریزید. آرد رو به خمیر مایه عمل آماده اضافه کنید و نمک را به آن اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را مخلوط می کنیم و سپس چند دقیقه ورز می دهیم.

حالا خمیر را جمع می کنیم و درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه روی آن را با سلفون و یک پارچه تمیز می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت در دمای محیط استراحت کرده و کمی حجم بگیرد.

برای تهیه مواد فیلینگ روی نان، ۴ یا ۵ حبه سیر را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. جعفری ها رو اضافه کنید. دراین مرحله بهتر است غذاساز را روشن کنید تا سیر و جعفری به خوبی خرد و مخلوط شوند.

سپس پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را داخل غذاساز بریزید.در آخر صد گرم کره را اضافه کنید. کره را به قطعات کوچکتر برش دهید و داخل غذاساز بریزید. غذاساز را روشن کنید و اجازه دهید به خوبی مواد کاملا مخلوط شوند و حالت نرم و کرمی پیدا کند. بعد از آماده شدن فیلینگ، باید مواد را روی خمیر منتقل کنید.

سینی فر را با مقداری روغن زیتون چرب کنید و خمیر را در سینی فر پخش کنید. مخلوط مواد سیر و پنیر را در تمام قسمت های خمیر بمالید. بعد از این که مواد را روی خمیر پهن کردید بهتر است دراین مرحله روی نان را بپوشانید و ده دقیقه حداقل استراحت دهی.

سپس قالب را در فری که حدودا ده دقیقه گرم شده با دمای ١٨٠ درجه قرار دهید. مدت زمان پخت این نان حدودا یکساعت است. وقتی نان به خوبی پف کرد و روی نان طلایی شد از فر خارج کنید. اگر می‌خواهید روی نان طلایی‌تر شود میتوانید گریل را روشن کنید تا روی نان طلایی شود. نوش جان.طرز تهیه نان سیر

طرز تهیه نان سیر با نان تست

ابتدا فر را روشن و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کره را روی شعله ملایم گاز آب کنید.نان تست‌ها را با اندازه دلخواه برش بزنید.

سپس مانند روش بالا برای تهیه مواد فیلینگ روی نان، ۴ یا ۵ حبه سیر را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. جعفری ها رو اضافه کنید. دراین مرحله بهتر است غذاساز را روشن کنید تا سیر و جعفری به خوبی خرد و مخلوط شوند.

سپس پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را داخل غذاساز بریزید.در آخر صد گرم کره را اضافه کنید. کره را به قطعات کوچکتر برش دهید و داخل غذاساز بریزید. غذاساز را روشن کنید و اجازه دهید به خوبی مواد کاملا مخلوط شوند و حالت نرم و کرمی پیدا کند.

در این مرحله نانهای مورد نظر و برش خورده را بر روی سینی فر بچینید و از مایع سیر آماده شده بر روی نان ها بریزید (می توانید بر روی هر نان سیر مقداری پنیر بگذارید) و سینی را داخل فر قرار دهید. به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه نان سیر شما آماده شود و به همراه غذای مورد نظرتان نوش جان فرمائید.