بهترین رستوران‌‌ های یزد

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران‌‌ های یزد را خواهیم داشت. برای آشنایی با این رستوران ها در ادامه همراه ما باشید.

یزد را می‌توان سرزمین تاریخی و کویری ایران دانست. اصالت و فرهنگ ایرانی در جای‌جای این شهر به چشم می‌خورد. زیبایی و جاذبه‌های این شهر به‌قدری زیاد هستند که شما را مجاب به سفر به این شهر دوست‌داشتنی خواهند کرد. در طول سفرتان به یزد حتماً غذاهای خوشمزه و لذیذ این شهر را امتحان کنید.

رستوران‌های متنوعی در یزد وجود دارد. پیش از سفر به این شهر بهتر است که با بهترین رستوران‌های یزد آشنا شوید. از جمله بهترین رستوران‌های یزد می‌توان به رستوران هتل ملک تجار، تالار یزد، رستوران مارکوپولو و غیره اشاره کرد.

رستوران هتل ملک تجار

در یزد هتل‌های بسیاری به چشم می‌خورد که در ساخت آن از خانه‌های سنتی الگوبرداری شده است. قدمت این مدل هتل‌ها بالا است. در این میان یکی از بهترین هتل‌های چهارستاره یزد را می‌توان رستوران هتل ملک تجار دانست. این هتل رستوران سبکی سنتی دارد و در خانه تاریخی ملک تجار ساخته شده است. این خانه در اصل به یکی از تاجران شناخته شده یزد تعلق دارد. این هتل معروف در کنار اینکه همچون یک خانه سنتی زیبا به نظر می‌رسد، از امکانات یک هتل مدرن چهارستاره نیز برخوردار است.

حیاط و زیرزمین این هتل چشم‌انداز زیبایی دارد. در رستوران سنتی ملک تجار شما می‌توانید غذاهای خوشمزه و لذیذی را امتحان کنید. اگر به رستوران گردی در شهر تاریخی یزد علاقه‌مند هستید، هرگز رستوران هتل ملک تجار را از دست ندهید. با رفتن به این رستوران هتل، علاوه بر اینکه غذایی خوشمزه را امتحان می‌کنید، از فضای دلنشین و صمیمی این خانه قدیمی لذت خواهید برد.

  • نشانی: یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی
  • شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۳۰۳۰۳۰
خواندن
بهترین رستوران‌ های لاهیجان را بشناسید
بهترین رستوران‌‌ های یزد
بهترین رستوران‌‌ های یزد

تالار یزد

از رستوران‌های باشکوه و شناخته شده یزد می‌توان به تالار یزد اشاره کرد. از این تالار با نام حاجی آشپز یا آقای قهوه‌چی نیز یاد می‌شود. تالار یزد را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های این شهر دانست. ساکنین شهر از این رستوران قدیمی بسیار استقبال می‌کنند و تالار یزد یک گزینه لاکچری در میان رستوران‌های یزد به‌حساب می‌آید. این تالار فضای بزرگی دارد و طراحی آن به بهترین شکل انجام شده است.

در کنار جلوه زیبای این مکان، غذاهای خوشمزه و لذیذی نیز در این رستوران سرو می‌شود. اگر جشن یا مراسم خاصی را در پیش دارید، تالار یزد گزینه خوبی برای برگزاری این مراسم‌ها به شمار می‌رود. همچنین در سفرتان به یزد، سرزدن به تالار یزد خالی‌ازلطف نیست و می‌تواند تجربیات متفاوتی را برای شما به همراه داشته باشد. طعم باقالی‌پلو با ماهیچه تالار یزد بی‌نظیر است.

  • نشانی: یزد، بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن
  • شماره تلفن: ۰۳۵۳۵۲۲۶۶۶۱

رستوران مارکوپولو

در طول سفرتان به یزد و تجربه شکم‌دردی، خوب است که سری به رستوران مارکوپولو بزنید. این رستوران از محبوبیت خاصی در میان اهالی یزد و توریست‌های این شهر برخوردار است. رستوران مارکوپولو به هتل شرق تعلق دارد و در واقع به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های یزد به‌حساب می‌آید. افراد زیادی روزانه به این رستوران سرزده و وعده‌های غذایی خود را در اینجا میل می‌کنند.

فضایی خوب و دلنشین بر بالای بام این رستوران حاکم است. بی‌شک تماشای چشم‌انداز زیبای رستوران مارکوپولو به هنگام غذاخوردن در این رستوران بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در منوی این رستوران غذاهای لذیذ ایرانی و سنتی دیده می‌شود. از پرطرف‌دارترین غذاهای این رستوران می‌توان به کباب و نان تازه اشاره کرد. علاوه بر کباب، سوپ عدس یزدی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم به ذکر است که شما در این رستوران تنها در روزهای به‌خصوصی می‌توانید این غذا را میل کنید. در سفرتان به یزد حتماً سری به این رستوران بزنید.

  • نشانی: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان مسجد جامع، کوچه ششم، هتل سنتی شرق (اورینت )
  • شماره تلفن: ۰۹۳۰۲۶۹۹۴۳۶
خواندن
بهترین رستوران‌ های جاده چالوس را بیشتر بشناسید
بهترین رستوران‌‌ های یزد
بهترین رستوران‌‌ های یزد

رستوران هتل مشیرالممالک یزد

در صورتی‌ که انتخاب شما یک رستوران سنتی، لوکس و مجلل است، بهتر است که به سراغ رستوران هتل مشیرالممالک یزد بروید. این رستوران فضای متفاوت و باشکوهی دارد. در رستوران هتل مشیرالممالک یزد مدل‌های مختلفی از غذاهای سنتی ایرانی، فرنگی و دریایی را می‌توانید امتحان کنید. غذاهای معروف این رستوران شامل کباب، جوجه‌کباب و شنیسل می‌شود. به هنگام غذاخوردن در این رستوران بی‌شک از شنیدن صدای آب و آواز پرندگان لذت خواهید برد.

  • نشانی: یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیر، هتل باغ مشیرالممالک یزد
  • شماره تلفن: ۰۳۵۳۵۲۳۹۷۶۰

رستوران هتل جاده ابریشم

از نمونه‌های هتل سنتی یزد می‌توان به رستوران هتل جاده ابریشم اشاره کرد. این هتل دارای ساختمانی قدیمی است و در دوران قاجار ساخته شده است. یزد به‌عنوان شهری آرام و زیبا شناخته می‌شود. ازاین‌رو، درصورتی‌که در اقامتگاه‌های سنتی آن همچون رستوران هتل جاده ابریشم اقامت گزینید، احساس خواهید کرد که در حال زیستن در صدسال گذشته هستید. تصور به عقب برگشتن زمان در یک مکان به‌خصوص می‌تواند تجربه‌ای خاص و متفاوت باشد. رستوران هتل جاده ابریشم را می‌توان رستورانی اختصاصی دانست. در این رستوران چینش میز و صندلی در حیاط این هتل انجام‌گرفته شده است و فضایی زیبا را پدید آورده‌اند.

در حیاط این رستوران هتل حوضی فیروزه‌ای در کنار گلدان‌های شمعدانی به چشم می‌خورد. به هنگام ورود به حیاط رستوران جاده ابریشم بی‌شک نمای این ساختمان توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. شما در این رستوران می‌توانید غذاهای خوشمزه سنتی یزد را نیز امتحان کنید. در پایان کار، میل‌کردن یک چای‌دارچین خوشمزه و تازه‌دم می‌تواند شما را سرحال کند. رستوران هتل جاده ابریشم در لیست بهترین هتل‌های این شهر جای دارد. مدل‌های مختلفی از غذاهای سنتی در این رستوران سرو می‌شود. از مرغ هندی گرفته تا کباب شتر و خوراک بادمجان را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. در طول سفرتان به یزد حتماً از این رستوران هتل دیدن کنید و طعم خوب غذاهای سنتی آن را بچشید.

  • نشانی: یزد، خیابان مسجد جامع، کوچه تل خاکستری، پلاک ۵
  • شماره تلفن: ۰۹۱۰۱۵۶۷۴۱۰
خواندن
آشنایی با بهترین رستوران های کرج
بهترین رستوران‌‌ های یزد
بهترین رستوران‌‌ های یزد

سخن پایانی

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که سفری به شهر زیبای یزد را پیش‌رو دارید. جذابیت‌های سفر یزد تنها در دیدن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر خلاصه نمی‌شود. بلکه در این شهر رستوران‌های بسیار خوبی نیز وجود دارد که انتخاب میان آن‌ها سخت خواهد بود. از بهترین رستوران‌های یزد می‌توان به رستوران هتل ملک تجار، تالار یزد، رستوران مارکوپولو، رستوران هتل مشیرالممالک یزد و رستوران هتل جاده ابریشم اشاره کرد. بسیاری از رستوران هتل‌های یزد به خانه‌های سنتی شباهت دارند و همین مسئله جذابیت این مکان‌ها را دوچندان برابر کرده است.

مقالات بیشتر بخوانید: