طرز تهیه بلال آبپز

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه بلال آبپز ، سالم و خوشمزه به روش خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بلال یکی از آن خوراکی‌هایی که ممکن است در شب‌های سرد زمستان و یا در دل تابستان هوس کنیم. کسانی که بلال دوست دارند، معمولا هر چیزی که با این گیاه درست می‌شود را دوست دارند. بعضی‌ها عاشق ذرت مکزیکی با سس فراوان هستند، بعضی‌ها هم دوست دارند بلال را کبابی بخورند.

برای درست کردن بلال راه‌های متفاوتی وجود داره مثل بخار پز کردن بلال با فر یا گرفتن بلال روی آتش و آب پز کردن بلال. بهترین روش درست کردن بلال آب پز در قابلمه هست که هم سالم و هم خوشمزه می باشد. در ادامه با طرز تهیه بلال آبپز همراه ما باشید.

طرز تهیه بلال آبپز

مواد لازم

  • ذرت ۲-۳ عدد
  • کره ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • آویشن و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

پوست ذرت‌ها را از قسمت غلاف بالای آن گرفته و بکشید تا کاملا جدا شوند.ذرت‌ها را زیر آب سرد بشویید تا قسمت‌های مویی آن جدا شده و تمیز شود.

در یک قابلمه بزرگ که ذرت‌ها در آن جا بگیرد، آب ریخته و روی حرارت به جوش آورید. ذرت‌ها را در آب جوش قرار دهید و اجازه دهید، آب مجددا به جوش آید.

۱ تا ۱.۵ ساعت با توجه به اینکه ذرت های شما چقدر دانه هایشان سفت هستند در قابلمه را بگذارید تا بجوشند و ذرت‌ها پخته و نرم شوند. با یک چنگال پخته شدن ذرت‌ها را تست کنید و اگر نرم شده بودند، از آب جوش خارج کنید.

خواندن
طرز تهیه شیرازی پلو سنتی و خوشمزه

چوب انتهای ذرت را جدا کرده و ذرت را در بشقاب قرار دهید.کره را روی سطح ذرت بمالید، بسته به ذائقه خود کمی نمک و فلفل و آویشن روی آن بپاشید و میل کنید.

نکته: نمک را از ابتدا به ذرت اضافه نکنید، چون باعث سفت شدن دانه‌های ذرت می‌شود.

می توانید از سیر و شیر هم برای آب پز کردن بلال استفاده کنید. به این صورت که بعد از قرار دادن ذرت ها در قابلمه آب جوش، ۳ حبه سیر را ورقه کنید و سیر، آویشن، نمک، کره و ۱ لیوان شیر را به قابلمه اضافه کنید و شعله را کم کنید و در قابلمه را ببندید و اجازه بدهید تا بلال ها پخته شوند. نوش جان

طرز تهیه بلال آبپز