طرز تهیه سرکه انگبین

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سرکه انگبین (سکنجبین) آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار و پر خاصیت، سرکه انگبین (سکنجبین) می‌باشد که از ترکیب سرکه و انگبین تهیه می‌شود. این سرکه انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد و ترکیب شدن آن با گیاهان دارویی مختلف خواص های متفاوتی دارد. سرکه انگبین خواص زیادی برای سلامتی دارد و باعث کاهش چربی خون می‌شود و کبد چرب را پاکسازی می‌کند و به درمان آسم کمک می‌کند. در ادامه با آموزش طرز تهیه سرکه انگبین با عرق نعنا و عرق کاسنی همراه ما باشید.

طرز تهیه سرکه انگبین

مواد لازم برای تهیه سرکه انگبین با عرق نعنا

  • عرق نعنا ۱ پیمانه
  • سرکه ۱/۲ پیمانه
  • عسل ۱ پیمانه

طرز تهیه

ابتدا داخل یک شیرجوش یا قابلمه عرق نعنا را به همراه سرکه بریزید و مخلوط کنید. شما می توانید از سرکه سیب یا از هر نوع سرکه ای که دوست دارید استفاده کنید ولی بهتر است سرکه خانگی باشد و سرکه های صنعتی اصلا برای این کار مناسب نیستند.

در ادامه مواد را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بجوش بیاید و شروع به قل زدن کند. بعد از ۱۰ دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و داخل یک کاسه تمیز بریزید.

کمی که ولرم شد عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا عسل به خوبی مخلوط شود. سپس داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه سرکه انگبین

مواد لازم برای تهیه سرکه انگبین با عرق کاسنی

  • عرق کاسنی ۱ پیمانه
  • سرکه سیب ۱/۲ پیمانه
  • عسل ۱ پیمانه
خواندن
طرز تهیه حبه عناب در منزل

طرز تهیه

ابتدا همانند مرحله قبل باید عرق کاسنی را به همراه سرکه سیب دلخواه خود داخل یک شیر جوش ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و برای ۱۰ دقیقه قل بزند.

در ادامه مواد را داخل یک ظرف ریخته و صبر کنید تا خنک شود و بعد عسل را اضافه کنید. این سرکه انگبین با عرق کاسنی برای رقیق کننده خون می باشد و به سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

طرز تهیه سرکه انگبین