طرز تهیه سالاد آمریکایی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه سالاد آمریکایی ، یکی از سالادهای پرطرفدار را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

سالاد همیشه از وعده های پرطرفدار بوده است. همچنین به دلیل استفاده از سبزیجات یکی از مفیدترین و ضروری ترین وعده ها نیز می باشد. تنوع سالادها در دنیا بسیار زیاد است. یکی از سالادهای خوشمزه و ساده سالاد آمریکایی است.

سالاد آمریکایی یکی از سالادهای پرطرفدار و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. برخی این سالاد را به صورت ساده و برخی با مرغ تهیه می کنند. در ادامه طرز تهیه سالاد آمریکایی خوشمزه و مجلسی به هر ۲ روش ساده و با مرغ را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه سالاد آمریکایی
طرز تهیه سالاد آمریکایی

مواد لازم

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • هویج ۴ عدد
  • خیارشور ۲۰۰ گرم
  • کنسرو نخود فرنکی ½ پیمانه
  • کنسرو ذرت ½ پیمانه
  • سیر ۲ حبه (اختیاری)
  • ماست ½ پیمانه
  • سس مایونز ½ پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه سالاد آمریکایی خوشمزه، ابتدا هویج و سیب زمینی را به همراه ۲ تا ۳ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شوند.

پس از اینکه هویج و سیب زمینی آبپز شدند، پوست شان را می گیریم، به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل کاسه سالاد خوری می ریزیم. در ادامه خیارشور را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

در صورتی که از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنیم، فقط کافیست آنرا آبکشی کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم. در صورتی که از نخود فرنگی خام بخواهیم استفاده کنیم باید آن را درون مخلوط آب جوش و نمک بپزیم تا کاملا نرم شود. نخود فرنگی و ذرت را هم به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

خواندن
طرز تهیه سالاد لبو و لوبیا چیتی خوشمزه و عالی

سیر در تهیه سس سالاد استفاده می شود و اضافه کردن آن اختیاری است. در صورتی که طعم سیر را دوست دارید ۲ عدد سیر را کاملا له می کنیم و داخل یک کاسه کوچک می ریزیم، سپس ماست را به همراه سس مایونز به کاسه اضافه می کنیم.

مقداری نمک و فلفل سیاه هم به مخلوط سس و ماست اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه سس را به ظرف سالاد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با سالاد ترکیب شود.

در این مرحله روی درب کاسه سالاد را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سالاد خنک شود. سپس سالاد را درون ظرف های سالادخوری یک نفره می ریزیم و سرو می کنیم.

طرز تهیه سالاد آمریکایی
طرز تهیه سالاد آمریکایی

طرز تهیه سالاد آمریکایی با مرغ

این سالاد را هم می توان به صورت ساده و هم به دلخواه با مرغ تهیه کرد. برای تهیه سالاد آمریکایی با مرغ، شما علاوه بر مواد لازمی که در بالا گفته شد، به یک عدد سینه مرغ نیاز دارید.

ابتدا سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه بریزید و کمی آب روی آن ها بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. سپس مرغ را ریش ریش کنید و کنار بگذارید. زمانی که سیب زمینی و هویج را نگینی کردید، مرغ را نیز در ظرف سالاد به آنها اضافه کنید و بقیه مراحل را مشابه دستور بالا ادامه دهید.

خواندن
طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مجلسی و نکات آن

چند نکته

  1. به دلخواه می توانید کمی آب لیموترش تازه داخل سس بریزید.
  2. می توانید از کالباس یا مرغ خرد شده نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید.
  3. می توانید از مقداری شوید و پیازچه خرد شده نیز در سالاد استفاده کنید.
  4. مقدار سس در این سالاد باید زیاد باشد ولی می توانید آن را کم بریزید.
  5. هویج را می توانید هم به صورت خام و هم آبپز استفاده کنید.
طرز تهیه سالاد آمریکایی
طرز تهیه سالاد آمریکایی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: