طرز تهیه سالاد صبحانه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه سالاد صبحانه، از سالادهای پرطرفدار برای وعده صبحانه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

سالاد همیشه از وعده های پرطرفدار بوده است. همچنین به دلیل استفاده از سبزیجات یکی از مفیدترین و ضروری ترین وعده ها نیز می باشد. تنوع سالادها در دنیا بسیار زیاد است. در تمام کشورهای دنیا استفاده از سالاد و سبزیجات در وعده صبحانه مرسوم است.

سالاد صبحانه وعده ای پرطرفدار در صبحانه است که با انواع مواد به دلخواه تهیه می شود. شما می توانید این سالاد را تنها با سبزیجات تهیه کنید و یا از تخم مرغ، مرغ، میوه ها یا هر ماده دلخواه دیگر در آن استفاده نمایید. در ادامه ما طرز تهیه یک سالاد صبحانه خوشمزه، سالم و مقوی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه سالاد صبحانه
طرز تهیه سالاد صبحانه

مواد لازم

  • سوسیس یا بیکن به مقدار لازم
  • تخم مرغ آب پز ۴ عدد
  • آووکادو خرد شده ۱ عدد (اختیاری)
  • گوجه گیلاسی نصف شده ۱ و نیم فنجان
  • پیاز بنفش نازک برش داده شده ۱/۴ فنجان
  • گشنیز یا جعفری تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

* به جای آووکادو می توانید از انواع سبزیجات چون خیار، کاهو، اسفناج و… استفاده کنید.

* اگر نمی خواهید از سوسیس استفاده کنید می توانید آن را حذف و به جای آن از کوفته های کوچک گوشت چرخ کرده یا قطعات مرغ گریل شده استفاده کنید. یا اینکه خودتان سوسیس خانگی و سالم درست کنید!

خواندن
طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سالاد صبحانه

برای تهیه این سالاد مقوی و سالم، برای اینکه سالادی سالم داشته باشیم سوسیس ها را در فر و بدون روغن می پزیم. اما اگر شما نمی خواهید این کار را بکنید می توانید آنها را با کمی روغن در تابه سرخ کنید و یا اینکه در تابه گریل کنید.

پس برای تهیه سالاد، ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود و یک قالب یا ظرف مناسب را نیز با کاغذ روغنی بپوشانید. تخم مرغ ها را هم درون قابلمه آب قرار دهید تا آبپز شوند.

حالا سوسیس ها (یا بیکن گوشت) را به شکل حلقه های دایره ای برش بزنید و روی کاغذ روغنی قرار دهید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا قهوه‌ای شده و کاملا بپزند. (اگر به جای سوسیس از بیکن استفاده می کنید، توصیه می کنیم آنها را هم مانند سوسیس در فر با دمای ۲۰۰ به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا ترد شوند، سپس بیکن ها را به قطعات لقمه ای خرد کنید).

در حالی که سوسیس ها در حال پختن هستند، تخم مرغ های آبپز شده را پوست بگیرید و هر کدام را به ۸ قسمت برش بزنید. (برش تخم مرغ دلبخواه است و شما می توانید آن را به ۴ قسمت و درشت تر برش بزنید).

حالا تخم مرغ های برش خورده، گوجه گیلاسی، پیاز، آووکادو، سوسیس، گشنیز یا جعفری، نمک، فلفل سیاه و آب لیموی تازه را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها و بقیه مواد به خورد هم بروند و کمی حالت خامه ای بگیرند.

خواندن
طرز تهیه سالاد گل کلم خوشمزه و مجلسی رستورانی
طرز تهیه سالاد صبحانه
طرز تهیه سالاد صبحانه

سالاد صبحانه بسیار خوشمزه و مقوی شما آماده است. آن را برای صبحانه سرو کنید و لذت ببرید. این سالاد را می توانید به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.

چند نکته

  • این سالاد کاملا مقوی، سالم، بدون مواد مضر و خوشمزه است و وعده ای کامل برای صبحانه می باشد.
  • اگر آووکادو ندارید، به جای آن از انواع سبزیجات سالم چون کاهو، بیبی اسفناج، خیار و… استفاده کنید.
  • به جای گوجه گیلاسی می تواناز گوجه فرنگی استفاده کرد، اما گوجه گیلاسی در این سالاد بسیار خوشمزه تر است.
  • به جای سوسی های فروشگاهی، بهتر است از سوسیس خانگی و یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
  • این سالاد گزینه ای عالی برای افراد گیاهخوار و سالم خوار است.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: