طرز تهیه سوپ جو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سوپ جو خوشمزه و رستورانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سوپ جو یکی از خوشمزه ترین و سنتی ترین سوپ های ایرانی است. این نوع از سوپ جو یکی از متداول ترین و ساده ترین نوع سوپ جو است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ جو خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه سوپ جو

مواد لازم

نصف سینه مرغ

جو پوست کنده ۰٫۵ کیلوگرم

جو پرک ۱ پیمانه

قارچ ۰٫۵ کیلوگرم

هویج ۰٫۵ کیلوگرم

پیاز ۲ عدد بزرگ

جعفری و گشنیز ۱ پیمانه

رب ۱ قشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، ادویه به میزان لازم

آبغوره به میزان لازم

طرز تهیه سوپ جو

طرز تهیه سوپ جو

برای پختن سوپ جو باید اول جو پوست کنده و جو پرک را خیلی خوب پاک کرده و بشویید و از شب قبل یا صبح زود آن ها را بخیسانید.

حالا باید یک پیاز کوچک را به صورت نگینی و ریز خرد کنید و با کمی سینه مرغ و نمک و فلفل و ادویه کاری و زردچوبه آن را آب پز کنید و بعد از اینکه مرغ شما پخت آن را ریز کرده و کنار بگذارید.

به صورت جداگانه دو پیاز دیگر را که اندازه بزرگتری دارند به صورت نگینی خرد کنید و داخل روغن ریخته و کمی نمک به آن اضافه کرده و سرخ کنید تا پیاز ها سبک و طلایی رنگ شوند.

خواندن
طرز تهیه رشته پلو خوشمزه و مجلسی

بعد از اینکه پیاز ها کمی سرخ شدند، قارچ ها را هم به صورت نگینی و ریز خرد کنید و با یک قاشق آبلیمو روی حرارت بگذارید.

معمولاً در موقع پخت اول قارچ ها کمی آب می اندازند و اجازه دهید که آب آن خشک شود و بعد آن را از روی حرارت بردارید و کمی هم هویج را رنده کرده و کنار بگذارید.

معمولا از سبزی گشنیز و جعفری برای پختن سوپ جو استفاده می‌ کنند و هر چه از سبزی تازه تری برای پختن سوپ استفاده کنید طعم خوشمزه تری خواهد داشت ولی استفاده از سبزی خشک هم بسیار مرسوم است.

در ادامه رب گوجه فرنگی را در یک تابه کوچک با کمی روغن تفت دهید تا کاملا سرخ شود، سپس به قابلمه اضافه کنید.

در مرحله بعدی جو خیس خورده را با همان آبی که داخل آن خیس کرده اید به همراه پیاز داغ و مرغ ریش ریش شده و قارچ آب پز شده و سبزی خرد شده و هویج رنده شده را با کمی آب داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا سوپ شما جا بیفتد.

هنگامی متوجه می‌شوید که سوپ جو شما جا افتاده و قابل خوردن است که کاملاً یکدست شده باشد و لعاب بیندازد.

اگر علاقه مند به سوپ جو غلیظ هستید، در کنار تمام محتویات می توانید دو قاشق غذا خوری آرد گندم یا آرد ذرت را هم داخل آب سرد حل کرده و به سوپ جو اضافه کنید و از عصاره مرغ مانند گالینابلانکا هم می توانید داخل سوپ جو استفاده کنید تا خوشمزه تر شود.

به این مقاله امتیاز دهید