طرز تهیه شربت زعفران

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شربت زعفران ، خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شربت زعفران یکی از شربت های مقوی و خاص ایرانی است که طعم آن برای ما ایرانی‌ ها با هیچ نوشیدنی دیگری قابل مقایسه نیست. ترکیب عطر زعفران و لیموترش تازه و گلاب که می‌تواند خستگی یک روز گرم تابستانی را از تنتان بیرون کند. علاوه بر این در برخی از مراسمات مذهبی مانند محرم و یا جشن ها و اعیاد مذهبی این شربت را به عنوان شربت نذری بین مردم پخش می کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه شربت زعفران خانگی و خوشمزه بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه شربت زعفران

مواد لازم

  • زعفران ۱ قاشق چای خوری
  • شکر ۲ لیوان
  • تخم شربتی (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری
  • گلاب ½ لیوان
  • آب ۲ لیوان

طرز تهیه شربت زعفران

برای تهیه شربت زعفران مجلسی و خوشرنگ ابتدا درون یک لیوان مناسب تخم شربتی را می ریزیم، سپس مقداری آب به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد و حجمش دو برابر شود.

در این مرحله زعفران را درون هاون می ریزیم، سپس خوب می کوبیم تا پودر شود. در ادامه زعفران را درون یک لیوان مناسب می ریزیم سپس چند تکه یخ کوچک اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا یخ در دمای محیط ذوب شود. این کار موجب رنگ دهی بهتر و کامل زعفران می شود.

در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شکر را به همراه آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در این مرحله هر از گاهی شهد را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا به غلظت مورد نیاز برسد.

خواندن
طرز تهیه آیس تی خوشمزه با طعم های متفاوت!

در ادامه وقتی شهد غلیظ شد گلاب را به همراه زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم. حالا شهد را مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه اجازه می دهیم شربت به مدت ۲۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جوش بزند، سپس شهد را درون ظرف دیگری می ریزیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود.

در نهایت درون لیوان مورد نظر چند تکه یخ قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از شربت را درون لیوان می ریزیم و روی آن به مقدار کافی آب اضافه می کنیم، سپس در آخر تخم شربتی را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. نوش جان.

طرز تهیه شربت زعفران