طرز تهیه شکلات انار

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شکلات انار مجلسی مخصوص شب یلدا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شب یلدا یکی از شبهای به یاد ماندنی برای ایرانیان است که همه دور هم جمع می شوند. از خوراکیهای اصلی این شب انار و هندوانه است. شما میتوانید دسرهای مختلفی را با انار در منزل تهیه کرده و برای شب یلدا استفاده کنید. شکلات انار یکی از مناسبت ترین شکلات ها برای پذیرایی در شب یلدا می باشد. این شکلات علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، دارای ظاهری بسیار شیک و مجلسی نیز می باشد. شما میتوانید شکلات سفید با پسته و شکلات تیره با انار تهیه کنید و از این تنقلات یلدایی جذاب لذت ببرید. در ادامه با آموزش این شکلات همراه ما باشید.

طرز تهیه شکلات انار

مواد لازم

  • ۳۰۰ گرم شکلات تخته ای تلخ یا شیری
  • انار به مقدار لازم
  • پسته خرد شده (خلال پسته) به مقدار لازم
  • خلال بادام به مقدار لازم

طرز تهیه شکلات انار

برای تهیه شکلات انار باید ابتدا شکلات تخته ای را داخل ظرفی فلزی ریخته و آب کنید. به دو روش میتوانید این کار را انجام دهید. یا روش بن ماری یا روش استفاده از مایکروویو. روش بن ماری یعنی یک ظرف فلزی را روی بخار آب جوش گذاشته و شکلات را داخل آن بریزید (اگر شکلات در حرارت مستقیم قرار بگیرد میسوزد و تلخ می شود).

خواندن
طرز تهیه حلوای شیر خوشمزه و مجلسی

سپس انار را می شوییم و از وسط نصف می کنیم و دانه می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم.

در این قسمت باید کاغذهای شیرینی یا قالب را بسیار کم با روغن و قلمو چرب بکنید. حالا با قاشق از شکلات آب شده برمیداریم و به شکل دایره های کوچک و با فاصله روی کاغذ روغنی میریزیم.

بعد از اینکه مقداری از شکلات های آب شده را روی کاغذ روغنی ریختیم، تزیین شکلات ها را شروع میکنیم. بهتر است ریختن شکلات ها روی کاغذ روغنی و تزیین کردن آنها را مرحله به مرحله انجام بدهیم ( در صورتی که بخواهیم همه شکلات ها را روی کاغذ روغنی بریزیم و بعد تزیین کنیم شکلات هایی که اول روی کاغذ ریخته ایم سفت میشوند و مواد تزیین به آنها نمیچسبد).

سپس با دانه ی انار و پسته خرد شده و خلال بادام تزیین میکنیم و در آخر شکلات ها را در یخچال بگذارید تا شکلات خودش را ببندد و سفت شود. نوش جان

به این مقاله امتیاز دهید