طرز تهیه شیر سویا

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیر سویا خانگی و مقوی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیر سویا یکی از انواع شیرهای سالم خوشمزه گیاهی است که می تواند یک گزینه مناسب برای گیاه خواران باشد. درست کردن شیر سویا کاری بسیار راحت و ساده است و می توان از آن برای بسیاری از دسرهای خوشمزه و سالم نیز استفاده کرد. شیر سویا منبع خوبی از پروتئین گیاهی و همچنین کلسیم است و دارای روی و آهن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه شیر سویا خانگی و مقوی همراه ما باشید.

طرز تهیه شیر سویا

مواد لازم

  • لوبیا سویا ۱ پیمانه
  • آب ۴ پیمانه

طرز تهیه

ابتدا سویا را پاک کنید و درون کاسه ای ریخته و تا حدی آب سرد بربزید تا روی سویاها را آب بگیرد. به مدت ۱۲ ساعت بگذارید تا خیس بخورد در حین خیس خوردن چندین بار آبش را عوض کنید سپس با کمک چاقو یک شکاف روی لوبیا زده و پوستش را جدا کنید می توانید پوست لوبیا ها را نگیرید ولی در کیفیت شیر سویا بسیار تاثیر دارد.

لوبیا سویاهای پوست کنده را داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و آب را اضافه کنید و شروع به پالس کردن کنید تا جایی مخلوط کردن را ادامه دهید تا کاملا سویا پودر شوند.

داخل یک صافی یک کیسه نخی قرار دهید و زیر آن یک لگن بگذارید مواد را از مخلوط کن داخل کیسه نخی ریخته و فشار دهید تا آبش خارج شود. تفاله های جمع شده داخل کیسه را دوباره به مخلوط کن برگردونید و ۳ لیوان آب اضافه کنید و مخلوط کنید تا مایع سفید رنگی حاصل شود سپس دوباره مخلوط بدست آمده را با مایع قبلی مخلوط کنید.

خواندن
طرز تهیه چای لاته خوش طعم و خانگی

شیر سویا را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید. بعد از اینکه شیر سویا جوشید آن را از حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. شیر سویای بدست آمده را میتوانید ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید.

نکته: به دلخواه می توانید اسانس مورد نظر یا  عسل، پودر کاکائو داخلش ریخته و شیر سویا را طعم دار کنید.

طرز تهیه شیر سویا