طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای ، یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ترکیه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

کمپیر سیب زمینی ترکیه‌ای یکی از غذا‌هایی بوده که ماده اولیه آن سیب زمینی است. این خوراک لذیذ از جمله غذا‌های معروف و محبوب کشور ترکیه محسوب می‌شود. این غذا هم اکنون در کشور‌های دیگر از جمله ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. کمپیر نوعی از سیب‌زمینی بوده که به حالت تنوری شده و شکم پر به مشتریان ارائه می‌شود.

درون سیب زمینی تنوری یا همان کمپیر سیب زمینی را با انواع مواد غذایی مانند پنیر پیتزا، خیارشور، کره، قارچ، سوسیس و… پر می‌کنند. می‌توان گفت که این غذای محبوب در ترکیه را می‌توان در فست‌فودی‌های موجود در ترکیه پیدا کرد. افرادی که تمایل به امتحان کردن این غذای خوشمزه دارند، می‌توانند با استفاده از طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه‌ای این خوراک را تهیه کنند.

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای
طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای

مواد لازم

  • سیب زمینی بزرگ ۴ عدد
  • سوسیس کوچک حلقه حلقه شده ۴ عدد
  • کره ۴ قاشق چایخوری
  • پنیر موزارلا ۴ قاشق غذاخوری
  • ترشی کلم قرمز به میزان لازم
  • خیارشور به میزان لازم
  • زیتون به میزان لازم
  • ذرت به میزان لازم

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای

می‌توان گفت که طرز تهیه این غذای ترکیه‌ای بسار ساده و راحت بوده و افراد می‌توانند به راحتی آن را تهیه کنند. روش تهیه این خوراک لذیذ یرای ۴ نفر به شرح زیر است:

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌های تهیه شده را بشویید و بعد سطح سیب زمینی‌ها را با استفاده از روغن زیتون چرب کنید این کار سبب می‌شود تا سیب زمینی‌های پخته شده ترد‌تر شوند.

خواندن
طرز تهیه سو بورکی ، بورک خوشمزه و لذیذ ترکیه ای

مرحله دوم

در این مرحله باید سیب زمینی ها را درون آلومینیوم فویل قرار دهید و آن‌ها را داخل فر با دمای ۲۰۰ الی ۲۲۰ درجه بگذارید.

مرحله سوم

سیب زمینی‌هایی که درون فر قرار گرفته‌اند را‌ به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا پخته شوند. بعد از زمان گفته شده میتوانید از خلال دندان و یا چنگال برای اطمینان از پخته شدن سیب زمینی‌ها استفاده کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله تا زمانی که سیب زمینی‌ها پخته شوند سوسیس‌های تهیه شده را حلقه حلقه کنید و آن‌ها را درون یک ماهیتابه سرخ کنید.

مرحله پنجم

بعد از پخته شدن سیب زمینی‌ها آن‌ها را از فر بردارید و فویل دور آن‌ها را نیز جدا کنید. حال دوباره سیب زمینی‌های بدون فویل را به مدت ده دقیقه درون فر قرار دهید تا پوست و سطح سیب زمینی‌ها رنگ قهوه‌ای پیدا کند.

مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی‌های آماده شده را از فر بردارید و روی سطح آن‌ها برش‌هایی ایجاد کنید.

مرحله هفتم

حال باید یک قاشق کره، یک قاشق پنیر و همچنین نمک و فلفل را درون برش های ایجاد کرده در سیب زمینی‌ها بریزید و کمی آن‌ها را مخلوط کنید تا حالت پوره پیدا کند.

مرحله هشتم

در آخر باید سوسیس‌های سرخ شده، ترشی کلم و زیتون و ذرت و خیارشور خرد شده را داخل سیب زمینی‌ها بریزید. کمپیر سیب زمینی ترکیه‌ای شما آماده است. نوش جان

چند نکته

  • مواد داخل سیب زمینی کاملا سلیقه ای است. شما می توانید شکم سیب زمینی را به دلخواه با انواع مواد و سبزیجات پر کنید.
  • پنیر استفاده شده نیز بسته به ذائقه شماست. می توان از موزارلا، چدار، پروسس، گودا و… استفاده کرد.
  • برای سرو کمپیرها می توان از انواع سس دلخواه چون مایونز، سس قرمز و… به دلخواه استفاده نمود.
خواندن
آشنایی با غذاهای محلی شهر وان ، ترکیه
طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای
طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای

معرفی برخی رستوران هایی که غذا های ترکیه را سرو می کنند؛

درحال حاضر در کشور ما رستوران‌هایی وجود دارند که انواع گوناگون غذا‌های ترکیه را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این رستوران‌ها با بهترین مواد غذایی خوراک‌های مختلف ترکیه را تهیه می‌کنند. یکی از غذا‌های پرطرفدار در این رستوران‌ها کمپیر سیب زمینی ترکیه‌ای است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از جمله رستوران‌هایی که غذا‌های ترکی سرو می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران کاساب

این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران‌هایی است که غذای ترکی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توان‌ گفت که این رستوران زنجیره‌ای نیز است. در این رستوران شیک و زیبا انواع مختلف پیش غذا‌ها، سالاد‌های ترکیه‌ای و غذا‌های گوناگون ترکیه‌ای با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد.

دونر گارد

می‌توان گفت که این رستوران شیک در تهران از دیگر رستوران‌های محبوب است؛ زیرا انواع گوناگون غذا‌های ترکی را در منوی خود دارد. این رستوران نیز تمامی غذا‌های خود را با بهترین مواد اولیه تهیه می‌کند.

رستوران آناتولیا

این رستوران یکی از باسابقه‌ترین رستوران‌ها است که مدت زیادی را در زمینه تهیه غذای سالم فعالیت می‌کند. این رستوران تنوع بسیار زیادی در غذا‌ها دارد و انواع مختلف غذا‌های ترکی را به ویژه کمپیر سیب زمینی ترکیه‌ای را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای
طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای

سخن پایانی

کمپیر سیب زمینی ترکیه‌ای، یکی از غذا‌های معروف و محبوب ترکیه است که افراد زیادی طرفدار آن هستند. این غذا دارای انواع مختلفی بوده و با مواد اولیه گوناگون تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه به شکل تنوری و با استفاده از فر طبخ شده و درحال حاضر رستوران‌ها و همچنین فست فودی‌های گوناگونی این غذای ترکیه‌ای را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهند. می‌توان‌ گفت افرادی که تمایل به امتحان این غذای خوشمزه دارند، می‌توانند به راحتی طرز تهیه آن را از منابع گوناگون پیدا کنند و این غذای دل‌انگیز را بپزند و آن را نوش جان کنند.

خواندن
طرز تهیه املت پنیری ترکیه ای