کاچی هفت دخترون (بی‌بی حور)

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ به شما طرز تهیه کاچی هفت دخترون (بی‌بی حور) اصفهانی را آموزش خواهیم داد. در ادامه همراه ما باشید.

کاچی غذایی است شبیه به حلوا که با آرد، روغن و شکر تهیه می‌شود. کاچی هفت دختر، مراسمی است که طی آن کاچی با حضور هفت دختر پخته می ‌شود که فلسفه این غذا و مراسم با یک افسانه آغاز می‌شود.  (دختری فقیر اما زیبا با نامادری خود زندگی می کرده است که هر روز به دستور او ۳ گاو و مقداری پنبه برای ریسیدن را به دشت می برد. روزی پسر پادشاه او را دیده و عاشق او می‌شود. اما خانواده پسر با ازدواج آن دو مخالفت می‌کنند. در نهایت دختر با پختن کاچی هفت دختر مشکلات فراوان خود را حل می‌کند و به سعادت می رسد). این مراسم در روز سه‌شنبه و در داخل خانه برگزار می‌شود و زنان اعتقاد دارند که چشم آسمان نباید به این کاچی بیفتد. هم چنین بین افراد غریبه و بیرون از خانه تقسیم نمی شود. مردها و پسران نیز نباید از این کاچی بخورند.

کاچی هفت دخترون (بی‌بی حور)

مواد لازم 

  • ۲ پیمانه آرد گندم
  • ۱/۴ پیمانه گلاب
  • ۳ پیمانه شکر
  • ۶ پیمانه آب
  • ۱/۴ پیمانه زعفران دم کرده
  • ۱/۲ پیمانه روغن مایع
  • پودر نارگیل به مقدار لازم (دلخواه)

طرز تهیه

برای تهیه کاچی هفت دخترون ابتدا یک قابلمه متوسط انتخاب کرده و آرد را داخل آن الک کنید. قابلمه را روی حرارت قرار داده و دائما آرد را هم بزنید تا خامی آرد گرفته شود.

خواندن
طرز تهیه ابگوشت سنتی و اصیل ایرانی

روغن را به آرد اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا آرد بپزد. قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید آرد خنک شود. آرد که سرد شد، به آن آب سرد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا آرد کاملا در آب حل شود. سپس دوباره قابلمه را روی حرارت قرار داده و مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.

بعد از چند دقیقه شکر را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. زعفران را داخل قابلمه ریخته و با باقی مواد مخلوط کنید. به صورت مداوم کاچی را هم بزنید تا غلیظ شود و در آخر به آن گلاب اضافه کنید.

قابلمه را از روی حرارت برداشته و کاچی را به ظرف مورد نظر منتقل کنید.شما می توانید مقدار شکر را طبق سلیقه خود کمتر کنید. دقت داشته باشید که هنگام تفت دادن آرد رنگ تیره نشود و نسوزد. می توانید داخل کاچی از مغزهای خام مانند مغز بادام، مغز پسته و … استفاده کنید. نوش جان

کاچی هفت دخترون (بی‌بی حور)