طرز تهیه بریانی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه بریانی اصفهان ، یکی از معروف ترین و اصیل ترین غذاهای محبوب اصفهانی ها را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

بریانی (بریونی) یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای شهر اصفهان است که به دلیل طعم خوب آن در سراسر کشور فراگیر شده است. بهترین نوع بریانی با گوشت گوسفندی تهیه می شود که طعم بسیار خوبی دارد البته امروزه بریانی را با گوشت مرغ هم طبخ می کنند. از هر اصفهانی که در مورد بهترین غذاهایشان سوال کنید، قطعا یکی از غذاهایی که نام می برد بریانی است.

اگر علاقه مند به غذایی خوشمزه، مقوی، پرخاصیت و لذیذ هستید فقط کافیست یکبار بریانی را امتحان کنید. بریانی غذایی است که می تواند به عنوان غذایی کامل برای نوجوانان، جوانان و همه افراد باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه بریانی اصفهان بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه بریانی
طرز تهیه بریانی

مواد لازم 

  • گوشت سر دست و دنده ۱ کیلوگرم
  • جگر سفید ۲۰۰ گرم
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • دارچین به مقدار لازم
  • نعناع خشک شده مقداری
  • نمک ، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • خلال بادام مقداری برای تزیین

طرز تهیه بریانی اصفهان

۱- برای پخت بریانی، ابتدا جگر سفیدی را با یک عدد پیاز و نمک و فلفل بپزید، گوشت و دنبه را با ۲ پیاز ۲ قاچ شده و نمک و فلفل و زردچوبه بپزید.

۲- زمانی که جگر سفیدی پخت اجازه بدهید سرد شود سپس آن را با یک عدد پیاز چرخ کنید و کنار بگذارید.

۳- هنگامی که گوشت پخت آن را با دنبه و دو عدد پیاز پخته شده چرخ کنید و نمک و زعفران و فلفل و نعناع خشک را به آن اضافه کنید و یک بار دیگر آن را چرخ کنید.

خواندن
طرز تهیه سوپ شلغم خوشمزه و مفید برای سرماخوردگی

۴- سپس از یک تابه کوچک یا از کفگیرهای مخصوص بریان استفاده کنید به این صورن که روی حرارت قرار بدهید مقداری از آب گوشت را داخل آن بریزید سپس مقداری دارچین و زعفران روی آن بریزید و یک مشت از گوشت چرخ کرده را داخل آن قرار بدهید و با دست فشار بدهید و آن را صاف کنید.

۵- تکه ای نان سنگک را داخل بشقابی قرار بدهید و از آب گوشت داخل آن بریزید تا چرب شود. سپس تابه یا کفگیر را روی شعله نگه دارید تا کمی سرخ شد آن را روی نان برگردانید و لایه ی دیگر نان را روی آن بگذارید تا سرد نشود جگر چرخ کرده را داخل تابه ای تفت بدهید تا خوشمزه تر شود. مقداری نمک و فلفل و دارچین به آن اضافه کنید.

۶- سپس آن را در کنار بریانی روی آن قرار بدهید و با مغز گردو و خلال بادام تزیین کنید.

طرز تهیه بریانی
طرز تهیه بریانی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: