Subscribe Now
Trending News
غذای ایرانی, غذای محلی

طرز تهیه اشکنه تهرانی ساده، اصیل و خوشمزه 

طرز تهیه اشکنه تهرانی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه اشکنه تهرانی ، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای ایرانی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

اشکنه از آن دسته غذاهای قدیمی، سنتی، ساده و پرطرفدار در بین ایرانیان است که در گذشته از غذاهای پر مصرف محسوب می شده است. این غذای سنتی علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، مواد زیادی برای طبخ نمی خواهد و به راحتی می توانید آنرا در منزل تهیه کنید. اشکنه از جمله غذاهای ایرانی می باشد که مانند آبگوشت و دیزی با نان سرو میشود.

اشکنه تهرانی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین انواع اشکنه است که در تهیه آن از تخم مرغ، سیب زمینی و شنبلیله استفاده می شود. در ادامه طرز تهیه اشکنه ساده و خانگی به روش تهرانی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه اشکنه تهرانی
طرز تهیه اشکنه تهرانی

مواد لازم

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • آرد ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • شنبلیله خشک شده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم سپس به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز نرم و سبک شود ، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شود، این کار باعث می شود رنگ اشکنه ما بهتر شود، ضمن اینکه طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی نیز گرفته شود.

خواندن
طرز تهیه اشکنه کشک خوشمزه به روش اصیل مشهدی

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد شنبلیله خشک شده را با دست خرد می کنیم و به قابلمه می افزاییم و کمی تفت می دهیم با دیگر مواد مخلوط شود. در ادامه آرد را کم کم اضافه می کنیم و به صورت متداوم مواد را مخلوط می کنیم.

در این مرحله سیب زمینی را به صورت حبه قندی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سیب زمینی را هم به همراه دیگر مواد یکی دو دقیقه تفت می دهیم سپس ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا سیب زمینی ها بپزند.

پس از اینکه مواد اشکنه به طور کامل پخت، تخم مرغ را یک به یک به قابلمه اضافه می کنیم و به صورت متداوم هم می زنیم تا خودشان را بگیرند و سفت شوند. اشکنه ما آماده سرو است، می توانید به صورت سنتی آن را با نان ترید کرده و میل نمایید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *