طرز تهیه سس سزار

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سس سزار خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سس سزار یکی از انواع سس های پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این سس خوشمزه معمولا فقط در کنار سالاد سزار سرو می شود، البته سس سزار به محبوبیت خاصی در سراسر جهان رسیده است و به همین دلیل در کنار برخی غذاهای سوخاری و انواع سالادها نیز استفاده می شود.

در دستور اصلی سس سزار از ماهی آنچوی به همراه زرده تخم مرغ استفاده می شود اما ماهی آنچوی در ایران در دسترس نیست ولی ما می توانیم از سس ورچستر که از همین ماهی آنچوی شکل گرفته استفاده کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس سزار در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سس سزار

مواد لازم برای تهیه سس سزار

  • سس مایونز ۳۰۰ گرم
  • سس خردل ۱۰۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • پنیر پارمسان ۵۰ گرم
  • پوره سیر ۱ قاشق چایخوری
  • سس ورچستر ۲۰ گرم
  • روغن زیتون بدون بو ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه

برای تهیه سس سزار رستورانی ابتدا سس مایونز را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و سس ورچستر را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی آن ها را هم می زنیم تا یکدست شوند.بعد ۳ الی ۴ عدد سیر را پوست می گیریم.

حالا آنرا می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس ۱ قاشق چایخوری از پوره سیر را به مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل پیاله ای اول می شکنیم و زرده و سفیده ها را جدا در کاسه ای می ریزیم.

سپس در صورت سالم بودن زرده ها را به مواد سس می افزاییم و با همزن خوب آن ها را مخلوط می کنیم. در ادامه سس خردل را به همراه فلفل سیاه،نمک و پنیر پارمسان و روغن زیتون اضافه می کنیم و همگی مواد را با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم.

می توانید از ابتدا همگی مواد را به همین ترتیبی که اشاره کردم داخل کاسه بریزید و در آخر با گوشتکوب برقی آن ها را میکس کنید و یا داخل پارچ میکسر بریزید(روغن را بعد از اینکه مواد در میکسر ،میکس شدند اضافه کنید) و میکس شده تحویل بگیرید.

البته می توانید از کمی آبلیمو تازه نیز در این ترکیب استفاده کنید. سس آماده شده را در ظرفی می ریزیم و درب آن را می بندیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را کمی بگیرد و آن وقت می توانید سس سزار خونگی را استفاده کنید. نوش جان

طرز تهیه سس سزار