طرز تهیه سس فرانسوی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سس فرانسوی خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سس ها انواع مختلفی دارند که سس فرانسوی یکی از خوشمزه ترین آنها است. سس، مایع غلیظی است که برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها یا جذاب‌تر به نظر آمدن آنها به کار می‌رود. اصل واژه سس فرانسوی است که خود ریشه لاتینی دارد. برای مزه‌دارتر کردن غذا چاشنی‌های گوناگونی بکار می‌رود که سس‌ها جزئی از آنها است. سس فرانسوی از پر فروش ترین سس ها از زمان قدیم بوده که هم با سالاد و هم با انواع ساندویچ سرد و گرم سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه سس فرانسوی خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سس فرانسوی

مواد لازم برای تهیه سس فرانسوی

• آب: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• سرکه (بالزامیک، سیب یا ساده): ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• روغن زیتون: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• عصاره مرغ یا آرومات: ۱ عدد
• سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
• نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا برای تهیه سس فرانسوی، آب و سرکه را در مخلوط کن یا میکسر بریزید. خردل را اضافه کرده و مخلوط کن را روشن کنید. بعد از پوره شدن سس خردل، عصاره مرغ یا پودر آرومات را اضافه کنید. اگر از عصاره مرغ استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از افزودن به مایه سس، آن را با دست پودر کنید. مواد را دوباره به هم بزنید.

روغن زیتون را به آرامی و همزمان با روشن بودن مخلوط کن اضافه کنید. صبر کنید تا مواد کاملا یکدست شوند. مواد سس نباید از هم جدا باشند، وقتی یک مایه یکدست داشتید، آن را از مخلوط کن خارج کنید و بچشید. در صورت نیاز و بسته به طبع خود، به سس مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. سس فرانسوی شما آماده است و برای جا افتادن بیشتر می‌توانید آن را در ظرف دربسته قرار داده و چند دقیقه در یخچال بگذارید و سپس آن را سرو کنید.

خواندن
طرز تهیه سس مایونز خوشمزه و خانگی

طرز تهیه سس فرانسوی

نکته : در صورت تمایل سس سویا و … یا چند ق غ یا آب پرتقال میتوانید اضافه کنید ولی سس سویا هرچند مزه خوبی به آن میدهد ولی رنگ سس را تیره میکند. اگر سس سویا اضافه میکنید از نمک صرف نظر کنید زیرا پودر مرغ و سویا نمک دارند .

به جای خردل میتوانید از عصاره قره قوروت یا عصاره تمرهندی Tamrind استفاده کنید ولی رنگ طلایی زیبای خردل را نخواهد داشت.