طرز تهیه سس مایونز

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سس مایونز خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سس مایونز یکی از پر مصرف ترین انواع سس ها در جهان است که برای طعم دهی به انواع سالادها، ساندویچ ها و غذاهای فست فودی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سس در تمام سوپرمارکت ها موجود می باشند اما در خانه این سس را می توان با ترکیب روغن و تخم مرغ و ادویه ها تهیه نمود. با آموزش طرز تهیه سس مایونز با ما همراه باشید.

طرز تهیه سس مایونز

مواد لازم سس مایونز

  • روغن مایع ۱ لیوان
  •  تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک ¼ قاشق چایخوری
  • آبلیمو ۲ قاشق مرباخوری
  • سرکه سفید ۲ قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه به اندازه کافی
  • سس خردل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه

یکی از رازهای خوشمزه شدن و البته با کیفیت بودن مایونز خانگی در این است که شما قبل از کار مواد لازم از جمله روغن و تخم‌مرغ‌ را بیرون از یخچال قرار دهید تا هم دمای محیط شوند. از طرف دیگر برای اینکه حرفه‌ای‌تر کار کنید نیاز به دستگاه غذاساز و یا مخلوط‌کن دارید.

تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و یا بهتر است برای فرم گیری بهتر از مخلوط کن یا غذاساز یا گوشت کوب برقی استفاده کنید تخم مرغ را باید به مدت ۳ دقیقه بزنید تا حجیم و سفید رنگ شود ( حجم تخم مرغ ها حداقل باید دو برابر شود).

در ادامه آبلیمو و سرکه سفید و فلفل سیا و نمک و سس خردل و شکر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام چند دقیقه مواد را هم بزنید تا به خوبی یکدست شود افزودن شکر باعث بالانس شدن مزه ها می شود.

خواندن
طرز تهیه سس یونانی ، خوشمزه و مخصوص

وقتی مواد خوب مخلوط شوند و آن وقت روغن مایع را قطره قطره به مواد اضافه می کنیم و با ریختن هر قطره با مواد آن را به طور مداوم مخلوط می کنیم و سپس قطره بعدی را می ریزیم.

زمانی که نصف لیوان از روغن مایع  را قطره قطره اضافه کردید دیگر دست نگه می داریم و سس را مخلوط می کنیم به احتمال زیاد مایه سس غلیظ شده و اصطلاحا خودش را گرفته هر وقت مواد به غلظت رسید دست از هم زدن بردارید.

حالا سس مایونز بدست آمده را به مدت ۲ ساعت در دمای محیط منزل سس را قرار می دهیم. در آخر سس را در شیشه می ریزیم و درب آن را می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم. سعی کنید سس مایونز خانگی که درست می کنید متناسب با مقدار مصرف ۱ هفته باشد بدلیل نداشتن مواد نگهدارنده بیش از این نمی توان سس را نگهداری کرد چون فاسد می شود. این سس سالم را با انواع سالادها نوش جان کنید.

طرز تهیه سس مایونز

طرز تهیه سس مایونز