کافه های قدیمی تهران

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با کافه های قدیمی تهران آشنا خواهیم کرد. ببرای آشنایی با زیباترین کافی شاپ ها در خانه های قدیمی تهران با ما همراه باشید.

تهران پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ایران است و یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران به حساب می‌آید. این شهر از نظر تعداد کافه ها و رستوران ها محدودیتی ندارد و شما در هر نقطه پایتخت که قدم بگذارید، کافه رستوران هایی دنج و زیبا پیدا می کنید.

کافه های تهران آنقدر زیاد هستند که شما گزینه های بی شماری برای انتخاب پیش رو دارید. اگر از علاقه مندان به خانه های تاریخی و قدیمی هستید، در ادامه شما را با بهترین و زیباترین کافه های تهران که در خانه های قدیمی واقع شده اند آشنا می کنیم، کافه هایی که فضایی نوستالژیک و خاطره انگیز دارند.

خانه فاموری
خانه فاموری

زیباترین کافه های قدیمی تهران

کافه خانه پاپریکا

خانه پاپریکا یکی از رستوران های قدیمی شهر تهران است. این کافه که زمانی سفارت اسپانیا بوده در خیابان نجات الهی واقع شده است. کافه دارای فضای باز و بسته است که فضای باز آن دو بخش یکی در جلو و یکی هم پشت عمارت است که میز بزرگی دارد و مناسب دورهمی های خانوادگی است. سرتاسر دیوارهای بیرونی و داخلی رستوران تابلوهایی از عکس های قدیمی و تاریخچه پاپریکاست.

کافه های قدیمی تهران
کافه های قدیمی تهران

خانه فاموری

خانه فاموری، یادگاری از دوره قاجار و آخرین خانه یک کوچه است. برای سیگاری‌ ها بیرون خانه میز و نیمکت قرار داده شده و داخل حیاط خانه نمی‌ توان سیگار کشید. کاربری این خانه به کافه رستوران تغییر کرده است و میزهای کوچک و بزرگ که در حیاط و داخل عمارت چیده شده، محیط آن را زیباتر کرده است. آشپزخانه کوچک خانه فاموری هر روز دو یا سه مدل غذای ایرانی می‌پزد. همچنین انواع نوشیدنی ها چون چای و قهوه در این کافه سرو می شود.

خواندن
آیا در هتل امکان آشپزی کردن وجود دارد؟

کافه لقانطه

کافه لقانطه‌، از نخستین کافه‌های مشهور نوین در تهران به شمار می‌آید و اولین کافه ایران است که در سال ۱۲۸۵ در خیابان باب همایون شروع به کار کرد و در آن زمان پاتوق دانشجوهای خارجی بوده است. دومین شعبه و سومین شعبه آن به ترتیب در پشت میدان بهارستان و باغ نظامیه افتتاح شد. این کافه محیطی بسیار زیبا دارد و شما را به قلب تاریخ می برد.

کافه های قدیمی تهران
کافه های قدیمی تهران

کافه گودو یاس

کافه گودو یکی از کافه های زیبا و دنج شهر تهران است که در خانه ای قدیمی در خیابان نجات الهی واقع شده است. این کافه زیبا که زمانی خانه علی حاتمی بوده است، با محیطی دوست داشتنی و دکوری جذاب می تواند یکی از انتخاب های شما برای نوشیدن چای یا عصرانه در دل تاریخ باشد.

کافه های قدیمی تهران

کافه تهرون

چندین و چند کافه مختلف با نام «تهرون» در سطح پایتخت وجود دارند اما منظور ما از کافه تهرون، «کافه تهرون ویلا» است. این کافه در ساختمانی قدیمی قرار دارد. قدمت این ساختمان نامشخص است اما بسیاری قدمت آن را به اوایل دوران پهلوی نسبت می‌دهند. فضای داخلی این خانه بر اساس دهه ۴۰ میلادی طراحی شده است. فرش‌های دستباف ایرانی و دکوراسیونی کلاسیک، حس و حال نوستالژی را به مشتریان منتقل می‌کند.

کافه های قدیمی تهران
کافه های قدیمی تهران

عمارت گود 

کافه گود در حقیقت تجلی یافته این اراده است که رمان گود را به کافه تبدیل کنند. هم اکنون در عمارت گود زورخانه، آب انبار، سرداب و همچنین کافه کتاب وجود دارد. این کافه به معنای واقعی کلمه یارای فرهنگ، به خصوص ادبیات داستانی است. بنا و معماری ساختمان نیز مطابق این باور است و کنج و خلوت کده هایش پذیرای رویدادهای ادبی و سینمایی در آینده است. همچنین گالری و آتلیه های مختلف نیز در آب انبار و سرداب نیز در حال برنامه ریزی است.

عمارت یار

کافه عمارت یار یک خونه قدیمی ۱۰۰ ساله است که گفته میشود متعلق به فخرالسلطنه، عمه ملکه ثریا (همسر محمدرضا شاه پهلوی) بوده است. داستانی هم در تابلوی عمارت روایت شده که اولین دیدار شاه و ثریا در این عمارت بوده است و محمدرضا شاه در این عمارت از ثریا خواستگاری کرده است. این کافه بسیار زیباست و یک حیاط زیبا و سرسبز دارد. دو تا حوض کوچک و ماهی های قرمز و میزهای چیده شده در حیاط جذابیت بصری این کافه عمارت قدیمی است.

کافه های قدیمی تهران
کافه های قدیمی تهران

کافه باغ موزه مقدم

این کافه در باغ موزه مقدم قرار دارد. خانه مقدم یکی از ارزشمند‌ترین خانه‌های به جا مانده از دوره قاجار است. علاوه بر معماری ارزشمند، این خانه موزه‌ای هم دارد که آثار آن به همت استاد مقدم از اساتید باستان شناسی دانشگاه تهران جمع آوری شده است. باغ مقدم در بهار جلوه خاصی پیدا می‌کند و شاید اگر وارد آن شوید از وجود چنین باغ موزه‌ای در قلب تهران تعجب کنید.

کافه های قدیمی تهران

کافه چای بار

چای بار را می‌توان جزء هنری‌ترین کافه های قدیمی تهران دانست. این کافه رستوران در باغ زیبا و تاریخی انجمن خوشنویسان ایران قرار دارد. در باغ تماشایی انجمن خوشنویسان ایران، عمارتی زیبا به سبک کلاه‌فرنگی وجود دارد. پس از بازسازی و مرمت کامل، این عمارت و بخشی از باغ را به یک کافه بزرگ تبدیل کردند. این کافه چای بار نام دارد و محلی برای استراحت هنرمندان است. بد نیست بدانید به لطف زیبایی باغ و دکوراسیون داخلی چای بار، از نقاط مختلف تهران مشتریان زیادی به اینجا می‌آیند.

کافه های قدیمی تهران
کافه های قدیمی تهران

مقالات بیشتر بخوانید: