طرز تهیه شیر عسلی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیر عسلی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیر عسلی (sweetened condensed milk) یکی از موادی است که در تهیه انواع دسرها، بستنی ها و شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد. شیر عسلی در واقع شیر تبخیر شده است که شیرین شده و غلظت پیدا کرده است. بسیاری فکر می‌کنند، شیر عسلی ترکیب شیر و عسل است اما این اشتباه است و شیر عسلی از ترکیب شیر و شکر تهیه میشود و غلظتی مشابه عسل پیدا می‌کند.  میزان شکر شیر عسلی بسته به ذائقه خود شما می باشد و به دلخواه می توانید کم و زیاد کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر عسلی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیر عسلی

 

مواد اولیه

  • کره۲۵گرم
  • شیر۲لیوان
  • شکرنصف لیوان

طرز تهیه

تابه ای نچسب و بزرگ را انتخاب کرده و شیر و شکر را داخل آن بریزید.  زیر حرارت شعله پخش کن قرار داده و مرتب مخلوط شیر و شکر را هم بزنید تا شکر در شیر حل شود.

شیر نباید بجوشد پس توجه کنید اگر حرارت طوریست که شیر به مرحله جوش میرسد آن را سریعا کم کنید. همچنین مطمئن شوید شیر ته نمیگیرد یعنی مرتب آن را هم بزنید.

شیر باید تبخیر شود اما نجوشد. شما تقریبا نیم ساعت تا ۱ساعت باید به هم زدن ادامه دهید تا حجم شیر نصف شود و غلظت آن مثل عسل شود.

وقتی شیر نصف شد کره را اضافه کرده و دوباره هم میزنیم تا کره کاملا حل شود و شیر عسلی کاملا یکدست و کشدار شود. در این مرحله شعله را خاموش کرده و شیر عسلی را به ظرف مورد نظر انتقال دهید و اجازه دهید تا خنک شود و سپس در ظرف را بسته و در یخچال نگهداری کنید.