طرز تهیه بستنی زعفرانی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه بستنی زعفرانی ، یکی از بستنی های های خوشمزه و ساده را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

با نزدیک شدن به فصل گرما بستنی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ها در تمام دنیاست. خوردن یک بستنی خنک در فصل گرم یکی از لذت بخش ترین کارهاست. تنوع طعم های بستنی آنقدر زیاد است که هر سلیقه ای را راضی می کند.

بستنی زعفرانی یکی از بستنی های سنتی و قدیمی و اصیل ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد و بسیار خوشمزه و مقوی است. اگر می خواهید خودتان در خانه بستنی زعفرانی درست کنید، در ادامه طرز تهیه بستنی زعفرانی خوشمزه و خانگی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه بستنی زعفرانی
طرز تهیه بستنی زعفرانی

مواد لازم

  • شیر پرچرب ۴ پیمانه
  • شکر ۲ پیمانه
  • خامه ۱۰۰ گرم
  • گلاب نصف پیمانه
  • ثعلب ۲ قاشق چای‌خوری
  • خلال پسته و زعفران دم‌کرده به مقدار لازم

طرز تهیه بستنی زعفرانی

ابتدا خامه را کمی با چنگال بزنید سپس کف یک سینی لبه‌دار پلاستیک فریزر پهن کنید و خامه را کف آن پهن کنید، به‌طوری‌که ضخامت نازکی داشته باشد. سینی را در فریزر قرار دهید و بگذارید تا خامه یخ بزند. (اگر تمایلی به استفاده از تکه های یخ زده خامه در بستنی خود ندارید، می توانید در آخر خامه را نیز به مواد قابلمه خود اضافه کنید و با سایر مواد ترکیب کنید).

در این فاصله شیر را داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از آن حرارت را کم کنید و زعفران دم‌کرده و گلاب را به شیر اضافه کنید. دقت کنید که رنگ بستنی پس از بسته شدن کمی روشن‌تر می‌شود پس با توجه به رنگی که دوست دارید بستنی داشته باشد مقدار زعفران را اضافه کنید.

خواندن
طرز تهیه شیرینی کناک مازندرانی سنتی و خوشمزه

در یک ظرف ثعلب و شکر را با هم خوب مخلوط‌ کنید و آن را قاشق قاشق به مخلوط شیر و زعفران و گلاب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا شکر و ثعلب در شیر حل شوند و مخلوط غلیظ شود. شکر و ثعلب حتما باید کم‌کم به شیر اضافه شوند تا مخلوط بستنی یکدست شود.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و مخلوط بستنی را در یک‌ کاسه بریزید و کاسه را روی یخ بگذارید تا خنک شود. بستنی را با همزن بزنید تا خودش را بگیرد و کمی کش‌دار شود.

بعد از اینکه مواد بستنی کمی خنک شد روی ظرف مواد را بپوشانید و آن را داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شود. بعد از نیم ساعت بستنی را از فریزر خارج کرده و دوباره آن را هم بزنید تا کش‌دار شود و مجدد بستنی را داخل فریزر قرار دهید. این کار را چندین بار انجام دهید تا بستنی به‌ خوبی کش بیاید.

در این مرحله باید خامه‌های یخ‌زده را خرد کرده و همراه با پسته به بستنی اضافه کنید. پس‌ از آن بستنی را حداقل به مدت پنج ساعت داخل فریزر بگذارید. بستنی سنتی زعفرانی شما آماده است.

طرز تهیه بستنی زعفرانی
طرز تهیه بستنی زعفرانی

نکات مهم

  • برای تزئین بستنی می توانید از مواد دلخواه چون پودر پسته، سس شکلات، برگ گل و… استفاده کنید.
  • می توانید بستنی را بین دو نان بستنی گذاشته و سرو کنید.
  • بهتر است از خامه ۳۵ درصد به بالا برای تهیه بستنی سنتی استفاده شود تا تیکه‌های خامه درون بستنی یخ نزند.
  • دقت کنید که اگر کیفیت ثعلب خوب نباشد بستنی دچار یخ‌زدگی شده و کش‌دار نمی‌شود.
خواندن
طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی و خوشمزه

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: