طرز تهیه کباب سرداشی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کباب سرداشی همدانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کباب سرداشی از انواع کباب سنتی ایرانی و از قدیمی‌ترین غذاهای سنتی همدان برای عید است. کباب سرداشی به کباب تابه‌ای شباهت زیادی دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است.  کباب سرداشی معمولا در ظروف رویی پخته می شود و آن را در تنور نان سنگک قرار می دهند. از آنجا که زندگی شهری دسترسی بسیاری از ما را به تنورهای سنتی سخت کرده است، در این دستور طرز تهیه و پخت کباب سرداشی با استفاده از فر را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

طرز تهیه کباب سرداشی

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • فلفل بیور ۳ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را حسابی بگیرید می توانید گوشت و پیاز و سیب زمینی را یکبار از چرخ گوشت رد کنید و یا داخل غذاساز بریزید و خوب میکس کنید دقت کنید باید آب پیاز و سیب زمینی خوب گرفته شود.

در ادامه همه مواد رنده شده را به همراه گوشت و ادویه ها داخل یک کاسه ریخته و به آن ادویه ها و نمک را اضافه کنید و مخلوط کنید و کمی با دست ورز دهید تا مسنجم شود و بدست نچسبد.

یک ظرف روی یا آلومینیم یا ظرف مخصوص پیتزا را کمی را کره چرب کنید اگر گوشت شما چرب است نیازی به روغن نیست و اجازه دهید خودش روغن بیندازد مایه کباب را داخل تابه پهن کنید.

خواندن
طرز تهیه دیزی سنگی ، غذای محبوب ایرانیان

در ادامه مواد را خوب در ظرف صاف کنید و روی آن را با برش های گوجه فرنگی و سیب زمینی و فلفل بیور و پیاز بپوشانید سپس روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید سپس برای ۱.۵ ساعت در دمای ۱۵۰ درجه فر بگذارید تا کاملا پخته شود.

در انتها فویل را بردارید و چند دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح کباب سرداشی نیز پخته شود سپس این کباب خوشمزه را به همراه نان سنکگ و سبزی خوردن میل کنید. نوش جان