طرز تهیه بستنی وانیلی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه بستنی وانیلی ، یکی از بستنی های های خوشمزه و ساده را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

با نزدیک شدن به فصل گرما بستنی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ها در تمام دنیاست. خوردن یک بستنی خنک در فصل گرم یکی از لذت بخش ترین کارهاست. تنوع طعم های بستنی آنقدر زیاد است که هر سلیقه ای را راضی می کند.

بستنی وانیلی یکی از بستنی های خوشمزه بین المللی است که طرفداران بسیاری دارد. تهیه این بستنی بسیار ساده و راحت است. اگر می خواهید خودتان در خانه بستنی وانیلی درست کنید، در ادامه طرز تهیه بستنی وانیلی خوشمزه و خانگی به ۲ روش را به شما آموزش می دهیم.

روش اول

طرز تهیه بستنی وانیلی ساده

مواد لازم

  • شیر پرچرب ۱ لیتر
  • شکر ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۲ پاکت
  • ثعلب ۱ قاشق مرباخوری
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • هل نصف قاشق چایخوری (اختیاری)

طرز تهیه

برای تهیه بستنی وانیلی خوشمزه ابتدا شیر را به همراه خامه صبحانه، ثعلب و وانیل داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

حالا با یک قاشق مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا به نقطه جوش برسد، پس از اینکه مواد به نقطه جوش رسید هم زدن را به صورت متداوم ادامه می دهیم تا مواد کمی غلیظ شود و رنگش از سفید به کرمی تغییر کند.

خواندن
طرز تهیه باقلوا لوزی قزوین به روشی خوشمزه و مجلسی

پس از اینکه مایه بستنی غلظتی نزدیک به فرنی پیدا کرد، آن را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. در حین خنک شدن مایه بستنی بهتر است آن را هر چند دقیقه یک بار مخلوط کنیم تا به دلیل وجود شیر سطح روی آن نبندد.

پس از اینکه مایه بستنی با دمای محیط یکسان شد، آن را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس از یخچال خارج می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه با همزن دستی یا برقی می زنیم تا بستنی منسجم شود، سپس دوباره آن را در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت یک ساعت بستنی را از فریزر خارج می کنیم و به مدت ۵ دقیقه می زنیم، سپس مجددا در فریزر قرار می دهیم. این عمل را باید ۵ تا ۷ دفعه هر یک ساعت یک بار انجام دهیم تا بستنی کاملا منسجم و کشدار شود.

در بار آخری که بستنی را از فریزر خارج کردیم و مخلوط کردیم، آن را داخل یک قالب مناسب می ریزیم و یک شب در فریزر قرار می دهیم تا آماده شود.

حتما مرحله آخر را خوب انجام دهید تا بستنی با کیفیتی داشته باشید وگرنه بستنی شما شل خواهد شد. حالا بستنی ما آماده سرو است و می توانیم آن را به صورت قالبی یا با اسکوب آماده کرده و سرو کنیم.

طرز تهیه بستنی وانیلی
طرز تهیه بستنی وانیلی

روش دوم

طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب

مواد لازم

  • شیر ۱ لیوان
  • شکر ۴/۳ لیوان
  • خامه ۴۰۰ میلی لیتر
  • زرده تخم مرغ ۵ عدد
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • نمک ۱ پنس
خواندن
طرز تهیه شیرینی یاقوتی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه

ابتدا خامه، شیر، شکر و نمک را در یک قابلمه متوسط ​​بریزید و روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. حدود ۵ دقیقه مرتبا هم بزنید تا شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید.

در یک کاسه، زرده تخم مرغ ها را با همزن دستی هم بزنید تا خوب مخلوط شود. در حالی که زرده تخم مرغ را هم می زنید، یک فنجان از مخلوط شیر داغ را به آرامی در زرده ها بریزید. سپس مخلوط زرده تخم مرغ را در قابلمه بریزید و مواد را در قابلمه هم بزنید.

مخلوط را روی حرارت ملایم و کم بپزید. مرتبا با کفگیر مقاوم در برابر حرارت هم بزنید تا زمانی که مخلوط به ۱۸۰ درجه فارنهایت برسد و کمی غلیظ شود. مخلوط را از روی حرارت بردارید و وانیل را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید.

در این مرحله مخلوط را از طریق یک الک سوراخ ریز در یک کاسه بریزید. حدود ۳۰ دقیقه بگذارید تا در دمای اتاق سرد شود و گاهی اوقات هم بزنید.

روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید و به یخچال منتقل کنید و بگذارید خنک شود. سپس از یخچال خارج می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه با همزن دستی یا برقی می زنیم تا بستنی منسجم شود، سپس دوباره آن را در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت یک ساعت بستنی را از فریزر خارج می کنیم و به مدت ۵ دقیقه می زنیم، سپس مجددا در فریزر قرار می دهیم. این عمل را باید ۵ تا ۷ دفعه هر یک ساعت یک بار انجام دهیم تا بستنی کاملا منسجم و کشدار شود.

خواندن
طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی خوشمزه و مقوی

در بار آخری که بستنی را از فریزر خارج کردیم و مخلوط کردیم، آن را داخل یک قالب مناسب می ریزیم و یک شب در فریزر قرار می دهیم تا آماده شود. بستنی وانیلی خوشمزه و خانگی شما آماده است.

نکات مهم

  1. بستنی وانیلی خانگی به دلیل نداشتن مواد افزودنی قابلیت نگهداری زیادی ندارد پس آن را زودتر مصرف کنید.
  2. برای تزئین بستنی می توانید از انواع میوه ها، مغزها، سس شکلات، شکلات رنده شده و… استفاده کنید.
  3. می توانید از انواع مغزیجات در داخل مواد بستنی نیز استفاده کنید.
  4. استفاده از پودر هل در این بستنی اختیاری است.
  5. بهتر است از شیر پرچرب محلی استفاده کنید.
  6. هم زدن مکرر بستنی ار یخ زدن آن جلوگیری می کند.
طرز تهیه بستنی وانیلی
طرز تهیه بستنی وانیلی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: