طرز تهیه لواشک کیوی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه لواشک کیوی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از خوشمزه ترین نوع لواشک ها لواشک کیوی است که هم ترش و هم ملس آن طرفداران زیادی دارد. میوه کیوی بسیار پر خواص بود از جمله کمک به جوانسازی پوست، کنترل سموم بدن، کمک به کاهش وزن و … اشاره کرد. کیوی یکی از میوه های خوشمزه ای است که در تمامی فصول سال وجود دارد. در ادامه با آموزش طرز تهیه لواشک کیوی همراه ما باشید.

طرز تهیه لواشک کیوی

مواد لازم

  • کیوی ۳ کیلوگرم
  • شکر به مقدار دلخواه

طرز تهیه

ابتدا کیوی ها را بشورید و سپس کیوی ها را پوست بگیرد و به قطعات کوچک خرد کنید. قطعات خرد شده کیوی را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا کیوی ها پخته و نرم شوند و آب اضافی کیوی تبخیر شود.

در این مرحله اگر کیوی های انتخابی شما ترش بود می توانید به دلخواه ۲ ق غذا خوری شکر اضافه کنید تا طعم لواشک را متعادل کند اگر نه می توانید شکر را حذف کنید. وقتی کیوی ها پخته شدند آن ها را داخل مخلوط کن ریخته یا به کمک غذاساز یا گوشکوب برقی یا دستی خوب له می کنید تا پوره شود.

وقتی کیوی ها را پوره کردید داخل سینی فلزی نایون فریزر بپوشانید و مواد کیوی را روی سینی ریخته و سطحش را صاف کنید و برای چند روز جلو آفتاب یا کنار بخاری قرار دهید تا خشک شوند. لواشک را بعد از خشک شدن به اندازه دلخواه ببرید.

طرز تهیه لواشک کیوی در فر

خشک‌کردن زیر نور خورشید از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌‌های تهیه لواشک است. اما امروزه از وسایلی چون شوفاژ، بخاری، فر و میوه خشک کن نیز برای تهیه لواشک استفاده می‌شود.

برای تهیه این لواشک در فر، بعد از تهیه سس لواشک، یک سینی فلزی را کمی چرب کرده و مواد را درون آن پهن کنید. فر را روی دمای ۸۰- ۵۰ درجه تنظیم کرده و سینی فر را درون آن قرار دهید. (درب فر را نیمه باز بگذارید.)

بعد از گذشت تقریبا یکساعت، خواهید دید که کم کم آب اضافی لواشک در حال تبخیر شدن است. پس از آنکه لواشک به رطوبت موردنظرتان رسید، فر را خاموش کرده و لواشک را بیرون بیاورید.

نکته

  • پس از خشک شدن لواشک کیوی ممکن است، رنگ لواشک برای شما جذاب نباشد، در این صورت برای خوش رنگ شدن این لواشک، می توانید از مقداری رنگ سبز خوراکی استفاده کنید.

  • اگر طعم ترش لواشک را دوست دارید می توانید مقداری نمک نیز به لواشک کیوی اضافه کنید.

طرز تهیه لواشک کیوی